Elsker ikke mit barn!

5. december 2014

Kategori:
Alder:
8 år

Elsker ikke mit barn!

Kære Helen.

Overskriften lyder måske lidt voldsom, men jeg har svært ved at finde ud af hvad der sker indeni mig.

Jeg er mor til to skønne børn, den store, en pige på 8, og en dreng på 3. De har hver deres far, men jeg er sammenlevende med drengens far, som jeg også venter nummer 3 sammen med.

Vores hverdag er meget præget af konflikter, os og min datter imellem. Hun er hos os hver 2 uge. Når hun kommer hjem fra samvær med sin far, er hun først glad for at se mig, men stemningen bliver dog hurtig anstrengt, da hendes attitude bliver mere og mere flabet.
Hun svarer igen, og det føles næsten som om hun prøver at trykke på mine knapper, selvom jeg godt ved hun ikke er beregnende på den måde.

Jeg prøver som voksen at gribe det an på en pædagogisk måde, og forsøge at undgå at skælde ud, men at få hende i tale, men som regel uden held.
Det kan ende med at jeg "flipper ud" og siger nogle knapt så pædagogiske ting til hende, fordi jeg bare ikke kan mere, eller bare ikke ved hvad jeg skal stille op for at få hende til at forstå, og så bliver hun selvfølgelig såret.

Jeg synes hele denne situation er så svær, og jeg kan se at min datter også har det svært, hvilket ...

Annonce

... skolen også har bemærket.

Samarbejdet med min datters far er først indenfor de sneste år blevet tåleligt, men ikke godt. Når jeg kontakter ham med at vores datter har det svært, synes han bare at alt går super fint, og at de da aldrig har problemer med hende, og det da må være os der er prblemet.

Jeg har tænkt tanken at det ikke fungerer for vores barn med en 7/7 deleordning, for jeg tror ikke at hun kan finde sin plads. Min fornuft siger mig at hun skal være mere her, så vi kan få hende og jeg på rette køl sammen.

Jeg føler at jeg har mistet gnisten for hende. Når hun har været ved far i 7 dage, savner jeg hende, og glæder mig til at hun kommer hjem. Måske der også ligger noget dårligt samvittighed i den følelse.

Når det bliver mandagen hvor hun skal til sin far, er jeg super lettet, og glæder mig egentlig bare til at være sammen med min søn, uden konflikter og bekymringer, trods bekymringen ulmer.

Jeg ved simpelthen ikke hvilket ben jeg skal stå på, og jeg er konstant ked at at have det sådan, og jeg skammer mig over det.

Mit højeste ønske var at min datter og jeg kunne finde hinanden igen, og få vores gnist tilbage. Hvordan skal jeg gribe det an?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.