Som brødre vi dele

19. november 2014

Kategori:
Alder:
3 år

Som brødre vi dele

Hej Helen,

Vi har lidt udfordringer derhjemme med vores to drenge på 3 år og 8 måneder.

Loui kravler jo lystigt rundt og er selvfølgelig meget nysgerrig, og han synes hans storebrors legetøj er meget spændende. Og det er Victor knap så begejstret for.

Vi sidder ofte på Victors værelse og leger. Og Loui må IKKE røre det Victor nu sidder og leger med. Det er vi forståelige overfor, han skal jo ha sit legetøj lidt i fred, så vi ber Victor om at hjælpe med at finde noget legetøj som Loui kan kigge på og vi sørger for at Loui ikke kravler over og ødelægger fx togbanen.

Men Victor tager ofte sine ting med ind i stuen. Og her kombinere han sit eget legetøj med Loui's, han har et legetøjs hjørne inde i stuen. Og der må Loui heller ikke kigge med, pille ved tingene osv. Her er vi dog lidt mere strikse, vi siger at stuen er vores alles rum og vi må alle være her og lege med. Victor hyler, ...

Annonce

... skriger og råber. Vi prøver at forklare ham at nu bruger han jo også Louis legetøj så her må Loui gerne kigge og være lidt med, og om han ikke kan vise Loui sin leg. Han skriger og råber, den næste time er total ødelagt, og der er intet vi kan gøre eller sige.

Selvfølgelig skal han ha sit legetøj i fred - men omvendt skal han jo også lære at dele? Loui ødelægger selvfølgelig bare tårnet/togbanen osv. Men hvordan kan vi gribe situationen an? Hvad kan vi sige? Hvor går grænsen for Louis "pilleri" i storebrors legetøj? Loui har ikke sit eget værelse, hans seng står i vores værelse og når ham blir lidt ældre skal de dele det store værelse, men den tid den sorg.

Nogle gange må vi gå i hver sit rum med drengene, men det er jo ik altid en mulighed, når der også skal laves aftensmad.

Stortset alle vores eftermiddage er sådan her, når Victor kommer hjem fra børnehave.

Glæder mig til at høre fra dig :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.