Slår sig selv

29. september 2014

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Slår sig selv

Kære Helen

Min datter er begyndt at slå sig selv de sidste par uger eller banke hovedet ind i ting.

Hun bliver så frustreret og kan ikke udtrykke det. Jeg prøver alt, hvad jeg kan at hjælpe hende, men det er lige meget hvad jeg gør, så er det forkert. Jeg skal ikke hjælpe hende, jeg skal ikke være der, hvis jeg er der, er det jeg gør forkert, og jeg må heller ikke gå væk. Når hun bliver ked af det, må jeg heller ikke tage hende op og trøste hende. I dag nikkede hun mig en skalle, da jeg tog hende op for at trøste hende. Hun vil en hel masse hele tiden og samtidig siger hun "nej, nej, nej, nej, nej" det meste af dagen. Så vil hun have appelsin, lege med kassen med bondegårdsdyr, feje med kosten osv, og det er fint, men lige så snart jeg følger hende, bliver hun vred og ked og jeg kan ...

Annonce

... ikke regne ud, hvad der er galt. Hun gør det ikke i vuggestuen eller over for far, kun over for mig. Så er det lige, jeg skal minde mig selv om, at hun gør det over for den, hun er mest tryg ved. Men det føles godt nok ikke særlig rart.

Når hun gør det stopper jeg hende og siger, nej nej, ikke slå dit lille hovede og prøver at tage hende væk og op til mig, så bliver hun bare endnu mere vred, ked og hidsig. Jeg skal bare gå væk og det må jeg så alligevel heller ikke. Jeg prøver at sætte ord på og tale med hende om det men det gør det bare værre, afledning er bedre, så hvis jeg fjoller og gemmer mig og siger bøh, så er det ikke værre end hun ofte kan grine og så er det glemt- men hvordan søren kan jeg hjælpe hende og undgå det her sker? Det er MANGE gange på en dag lige nu.

Kærlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder