Brev:
En bestemt herre
24. september 2014
Alder:
2 år, 5 mdr.
En bestemt herre
Hej igen Helen
Vores dreng er nu næsten 2 1/2 år og en meget bestemt herre! Han er en dejlig dreng, men til tider har vi også mange små kampe. Han er selvfølgelig kun 2 år men både hans far og jeg er til tider ret frustrerede over det.
Vores dreng reagerer ofte fysisk med at slå ud efter os eller gøre det som vi har sagt nej til i helt ekstrem grad. Nogle gange er det sikkert en leg for ham, men fx vil han gerne sparke meget ud efter os når han ligger på puslebordet.
Jeg er også sikker på at han er i en periode hvor han nemt bliver bange. Han kan blive ked af det når jeg går ud af værelset. Han er også meget bange for en hane, som vi kan høre i nabolaget. Derudover spørger han ofte om der er noget galt. Et udtryk som han har fanget et sted.
Vi synes selv at vi giver ham al den tryghed og kærlighed som han har brug for men synes at det er hårdt at han reagerer så voldsomt på mange ting.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe han i situationen? Er det et "tigerspring" og hvornår går det over?
Vi glæder os til at høre fra dig.
Hilsen Andreas' mor og far