Brev:
Kan mit barn være sensitiv?
5. september 2014
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kan mit barn være sensitiv?
Kære Helen
Tusind tak for dit hurtige svar og gode forslag. Vi har prøvet at følge dine forslag og hun sover nu kl. 21 hver aften så det er dejligt. Du nævner dog ofte at vi kan give mælkeprodukter, men pga. hendes forstoppelse giver vi ikke mælkeprodukter, men i stedet for hun kalk piller og ris mælk med calcium, kan hun få for meget ris mælk når hun kun er 2½ år?
Vi vil gerne høre om der er noget vi skal skåne hende for eller være mere opmærksom overfor mht. om hun kan være sensitiv.
Hun har altid haft problemer med at sove og har det fortsat, når vi har været ude eller vi har haft gæster. Hun har altid kun villet sove når hun lå i sin egen seng eller barnevogn. Derudover har hun altid og er det fortsat meget følsom overfor lyde. I dagplejen når de har været i legestue hvilket sker en gang om ugen kan hun sidde og se på at alle de andre leger. Da vi fx var i zoologisk have i går var der en masse børn som hoppede og dansede til musik og hun synes det var for meget og ville væk derfra.
Hun er super god til at høre, men hun har stadig problemer med at jeg fx støvsuger. Hun synes det er for højt (ifølge hende selv) og holder sig for ørene.
Jeg forsøgte på et tidspunkt at gå til musik med hende, men hun var den eneste som ønskede at skulle ud af lokalet, hvorfor vi stoppede.
Generelt er hun ellers en glad pige som er meget kontaktsøgende og gerne vil lege med andre børn, især når jeg og hendes far er med, og hun elsker at synge og danse til musik når vi er hjemme.
Vi går nu en gang om ugen til gymnastik hvor der ikke er nogen problemer.
Er der noget vi kan gøre eller ikke skal gøre- eller skal være opmærksomme på? Tænker specielt på dette nu da hun snart skal i børnehave?
På forhånd tusind tak for dit svar.
Kærlig hilsen