Fra hvornår kan man starte blidt på opdragelse?

28. august 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Fra hvornår kan man starte blidt på opdragelse?

Kære Helen

Vi kæmper stadig med putning uden amning med vores lille Pomfrit - nu 8 måneder og 1 uge. Når det mislykkes med at putte hende, går jeg tilbage til gamle rutine med ammes i søvn. Det vel at mærke efter hun har grædt og grædt i sengen. Dog er vi de sidste to gange lykkedes med at få hende til at falde i næsten søvn i armene efter mælk/ amning, og det så hun accepterer at falde i søvn i sengen.

Men inden vi når så langt er det en kæmpe kamp med gråd og ja Mor her bliver også kørt så langt ud at jeg selv begynder at græde! Så ønsket er jo stadig at nå derhen, hvor hun ikke græder sig i søvn, men bare putter sig roligt ned.

Derfor pønser vi nu på, om vores lille pige her efterhånden er blevet så stor at hun bruger gråden aktivt til at bestemme?

Spørgsmålet er: Ved hun, sådan rent børnepsykologisk, at ...

Annonce

... hvis hun græder længe nok, så får hun brystet?

Vi mener nemlig ikke at gråden skyldes utryghed, for hun ligger jo nemlig i armene på dette her tidspunkt.

Og et afledt spørgsmål er så også: Fra hvornår kan man som forældre begynde at bestemme mere, og ikke bare give efter for gråden, som man jo gør med spædbørn og som vi har gjort indtil nu?

Vi fik af vide på hospitalet at man ikke kan forkæle spædbørn. Men hvornår kan man så begynde at opdrage eller bestemme som forældre og dermed lære ungen, at uanset hvor meget du nu græder, så bliver det på mors/ fars måde?

Husk, at vi er de der forældre som er meget imod 'godnat og sov godt' metoden, men for gelinde metoder, som fast og fair hjælper barnet i den rigtige retning med masser af kærlighed. Uden at gøre hende utryg.

Med venlig hilsen
Pomfrittens forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.