Brev:
Fra hvornår kan man starte blidt på opdragelse?
28. august 2014
Alder:
8 mdr.
Fra hvornår kan man starte blidt på opdragelse?
Kære Helen
Vi kæmper stadig med putning uden amning med vores lille Pomfrit - nu 8 måneder og 1 uge. Når det mislykkes med at putte hende, går jeg tilbage til gamle rutine med ammes i søvn. Det vel at mærke efter hun har grædt og grædt i sengen. Dog er vi de sidste to gange lykkedes med at få hende til at falde i næsten søvn i armene efter mælk/ amning, og det så hun accepterer at falde i søvn i sengen.
Men inden vi når så langt er det en kæmpe kamp med gråd og ja Mor her bliver også kørt så langt ud at jeg selv begynder at græde! Så ønsket er jo stadig at nå derhen, hvor hun ikke græder sig i søvn, men bare putter sig roligt ned.
Derfor pønser vi nu på, om vores lille pige her efterhånden er blevet så stor at hun bruger gråden aktivt til at bestemme?
Spørgsmålet er: Ved hun, sådan rent børnepsykologisk, at hvis hun græder længe nok, så får hun brystet?
Vi mener nemlig ikke at gråden skyldes utryghed, for hun ligger jo nemlig i armene på dette her tidspunkt.
Og et afledt spørgsmål er så også: Fra hvornår kan man som forældre begynde at bestemme mere, og ikke bare give efter for gråden, som man jo gør med spædbørn og som vi har gjort indtil nu?
Vi fik af vide på hospitalet at man ikke kan forkæle spædbørn. Men hvornår kan man så begynde at opdrage eller bestemme som forældre og dermed lære ungen, at uanset hvor meget du nu græder, så bliver det på mors/ fars måde?
Husk, at vi er de der forældre som er meget imod 'godnat og sov godt' metoden, men for gelinde metoder, som fast og fair hjælper barnet i den rigtige retning med masser af kærlighed. Uden at gøre hende utryg.
Med venlig hilsen
Pomfrittens forældre