Brev:
Aflevering i børnehave
13. august 2014
Alder:
4 år, 8 mdr.
Aflevering i børnehave
Kære Helen,
S er nu 4 år og 8 mdr og tilhører her efter sommerferien storbørnsgruppen i børnehaven, altså de børn som skal starte i skole næste sommer. Han er overordnet glad for at gå derovre, vil stort set aldrig med hjem, når jeg henter ham, og hans kontaktpædagog fortæller at han er god til at lege med mange forskellige børn, afhængig af hvad han er i humør til. Det er jo rigtigt dejligt at høre :)
Desværre er afleveringen tit svær for ham, specielt hvis hans to bedstevenner ikke lige er der eller er optaget af noget andet end at byde ham velkommen. S bliver indesluttet, klynger sig til mig og siger at han vil med mig hjem (jeg går hjemme og er gravid med baby nr. 3).
Pædagogerne og medhjælperne både på hans egen og den anden stue er flinke til at "overtage" ham, når jeg skal gå, hvis jeg beder dem om det, men det er yderst sjældent at de selv tager initiativ til at hjælpe ham i gang.
Jeg synes, at det virker meget sårbart for S, at han er så afhængig af to børn for at få en god start på dagen, og jeg tænker at det kommende år inden skolestart skal bruges på at gøre afleveringerne nemmere for ham. Når han starter i skole, vil der nok ikke altid være en voksen ledig til at tage imod ham.
Hvad tænker du om situationen?
Med venlig hilsen
Mette