Opdragelse - 1 år.

5. maj 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Opdragelse - 1 år.

Hej Helen,

Jeg har to drenge som lige et fyldt 1 år og er lidt i tvivl om man allerede nu kan "opdrage" på dem eller om man mere bare skal "hjælpe" dem til at være gode ved hinanden?

De vil så gerne hinanden men kommer meget nemt til at være voldsomme og så er der en der græder.. Prøver at sige ae ae og ikke slå men deres bevægelser er bare så voldsomme, også overfor os.

Desuden vil den ene, Marius, altid lege med det den anden, Viggo, leger med. I starten mente jeg at de selv måtte finde ud af det men nu er de blevet så bevidste om at deres (primært viggos) legetøj bliver taget fra dem ...

Annonce

... så de bliver kede af det. Jeg prøver at give legetøjet tilbage til den der legede med det først og så fjerne den anden (distrahere ham) men han søger straks tilbage.

Et andet lille problem er at de griner, som i kluk ler, når vi "skælder ud" eller gør andet for at vise at de ikke må. Fx hvis de "slår" mig så siger jeg stop/av nogle gange, og når de bliver ved så holder jeg fast i deres hånd (uden at det gør ondt) mens jeg siger nej og forklarer. Men de griner bare mere og mere.. hvad kan jeg gøre? Det er det samme når faren gør det..

Håber du kan finde lidt rundt i de mange rodede spørgsmål.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder