Brev:
Spise situationer
20. april 2014
Alder:
20 mdr.
Spise situationer
Hejsa,
Min datter på 20 mdr er en lille rod når det kommer til spise situationer. F. eks. til frokost spiser hun kun pålægen. Hun får 2x1/4 rugbrød med pålæg, så spiser hun pålægen og sidder og smuldre rugbrødet eller kyler det på gulvet/tværs over bordet.
Selvom hun får at vide i det strenge toneleje, at det ikke er ok gør hun det gang på gang. Nogle gange bliver hun sat på gulvet, men så bliver hun stik hysterisk og kravler selv op i stolen igen og fortsætter med at smide rundt med maden.
Hun får også kun lidt vand i koppe af gangen, og gang på gang hælder hun det ud på bordet eller gulvet, hvis der er noget som ikke lige passer hende. Her får hun også at vide, at det absolut ikke er ok men det preller af som vand på en gås.
Hvad kan jeg gøre for at få hende til at holde op og spise sin mad/drikke sit vand?
Med venlig hilsen
K. H.