Brev:
Søns reaktion på skænderier mellem mor og far
24. marts 2014
Alder:
3 år, 4 mdr.
Søns reaktion på skænderier mellem mor og far
Kære Helen.
Jeg skriver idet jeg og min mand er i tvivl om vores søns måde at være over for sin far.
Min mand og jeg har haft en lidt træls periode og vi har desværre ikke haft held med at gemme vores skænderier og diskussioner til vores søn sover. Vores søn har derfor oplevet sin mor være ked af det, men også hæve stemmen over for far til mere end hvad der er i orden at en lille dreng hører. Hans reaktion er, at han bliver ked af det og vil beskytte mor.
Vi er i tvivl om dette også er grunden til at han ofte ikke vil sige godmorgen til sin far når han vågner. Han elsker sin far, men han er uden tvivl mors dreng – nok også fordi han kan mærke at mors overskud ikke er der og han derfor vil passe på og beskytte mor.
Han siger tit at mor er min bedste ven og det er far ikke, men 5 minutter senere vil han gerne lege med far og hygge sig meget. Vi synes bare at det svinger meget og oplever ikke samme svingning i humør over for mor.
Hvordan forklarer/viser vi vores søn at man skal sige godmorgen og generelt svare når man bliver tiltalt uanset om det er mor eller far.
Sidst men ikke mindst vil vi blive utrolig glade for dine råd til hvordan vi skal håndtere denne situation vi har fået bragt vores søn i mht at han nogle gange overhører diskussioner og skænderier. I den ideelle verden ville vi vente til at han var puttet men med stress i huset er det ikke altid nemt at efterleve dette.
På forhånd mange tusinde tak for din hjælp.
Venlig hilsen
Mor med stress