Brev:
Hvor længe væk fra mor?
24. februar 2014
Alder:
14 mdr.
Hvor længe væk fra mor?
Kære Helen,
Som altid tak for en super god brevkasse.
Min kæreste og jeg har diskuteret en del omkring, om det er i orden at han tager 1 uge af sted på ferie eller andet, uden at mor (jeg) kommer med.
Vores søn er 14 mdr. gammel og en dejlig, robust og glad dreng. Jeg er ikke nervøs for ham generelt, og vi har flere gange haft ham passet af bedsteforældre en enkelt overnatning.
MEN jeg har personligt slet ikke selv lyst til at undvære min søn 1 uge, det vil jeg synes ville være helt forfærdeligt. Og jeg kan ikke forstå min kærestes behov for at foretage sig ting alene i en hel uge med vores søn, da jeg dels synes, at vi da skal være sammen som familie og alle sammen være med på rejser. Og dels at det da er i vores lille søns interesse at være sammen med både mor og far. For mig er det bare mærkeligt, at man som forældre, når man bor sammen som alm familie, at man skal holde ferie uden den ene forældre.
Desuden tænker jeg, at Emil vil savne sin mor meget, hvis han pludselig ikke skal se mig og være sammen med mig 1 hel uge. Så jeg bliver nødt til at spørge dig, hvad du rent professionelt mener om et barns behov for at være sammen med sin mor og far, når man er 14 mdr. gammel??
Det skal siges, at jeg er den primære omsorgsperson og har været det siden fødslen naturligvis. Jeg arbejder 8-16 og ser ham hver eftermiddag og aften, hvor det altid er mig, der putter ham.
Hvad mener du? Jeg har brug for en objektiv og professionel mening at støtte mig op af, fordi jeg vil nødig have, at det kommer til at handle om min kærestes behov på bekostning af vores søns, hvis han ender med at blive ulykkelig og utryg, fordi jeg pludselig ikke er der. Så må jeg altid tage den diskussion med min kæreste :)
Mange hilsner
en bekymret mor