Hvornår lukker køkkenet?

20. februar 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 7 mdr.

Hvornår lukker køkkenet?

Hej Helen.

Mit spørgsmål drejer sig om hvor gammel et barn skal være før jeg med rimelighed kan introducere at køkkenet lukker efter aftensmad?

Helt konkret har jeg et barn på 3 1/2 år, der har rigtig svært ved at finde ro ved aftensmadbordet til at sidde og spise også selvom resten af familien sidder roligt og snakker med hinanden og med hende og spiser. Fra maden bliver ryddet af bordet til hun skal i seng går der kun ca. 1/2 time, så det er næsten svært at putte en ...

Annonce

... natmad ind i aftenritualet der, hvilket vi ellers tidligere har haft helt til. Nu er hun så begyndt af og til at klage over at hun er sulten, når hun ligger i sin seng og derfor ikke kan sove.

Hvornår( hvilken alder) er det formålstjenstligt at forklare, at det er når der er aftensmad på bordet at vi spiser og at køkkenet lukker på et bestemt tidspunkt? Og hvornår kan man forvente(arbejde med)at hun sidder rimelig roligt og spiser sammen med os andre.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne