Min søn kaster med ting konstant!

26. januar 2014

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Min søn kaster med ting konstant!

Kære Helen,

Tak for råd om min dreng på 13 mdr. vedr. hans udvikling pt og omklamring af far og mor. Det er pt en meget hård tid, idet han hele tiden vil op, når jeg er alene med ham. Det er omvendt en kæmpe lettelse, når vi har gæster samt børn på hans alder eller deromkring. Så bliver han holdt beskæftiget på en måde, som vi slet ikke kan hamle op med.

Vi har gennem længere tid forsøgt at opdrage ham til, at han ikke må kaste og smide med ting. Nr. 1 fordi det ofte går ud over genstande, som kan gå i stykker. Fx mobil tlf, fjernbetjening eller glas. Og nr 2 fordi han risikerer at ramme andre. Fx når han kaster med biler nede i vuggestuen.

Han har gjort det i flere mdr. og synes det er sjovt. Han kaster hårdt, og hans bevægelser er meget grove og vilde. Det ...

Annonce

... er også meget irriterende, når vi sidder ved spisebordet. For der havner mad alle vegne! Nede i vuggestuen forsøger de også at lære ham, at han ikke skal kaste med legetøjet, fordi han nok ind imellem er tæt på at ramme de andre børn.

Er det en naturlig del hans alder, og skal vi bare afvente, at det stille og roligt går over?

Jeg er dybt frustreret over det. Mest fordi jeg hører mig selv sige NEJ tusindvis af gange og nogle gange blive vred på ham. Selvom vi har sagt det til ham utallige gange, så reagerer han slet ikke på det. Er det en provokation, noget vi skal tillægge noget og hvordan får vi ham til at holde op? Jeg vil gerne opdrage ham godt, så han ikke ender med at skade andre børn med et flyvende stykke legetøj...

Med venlig hilsen
en bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig