Brev:
Vores søn kradser!
26. januar 2014
Alder:
18 mdr.
Vores søn kradser!
Hej Helen!
TUSIND TAK for dit sidste svar....! Vi har nu en søn der sover inden for 15 min - og endda for dag et, efter dine anbefalinger og ingen behov for flaske :o) Super fantastisk..!!
Nå men til spørgsmålet!
Vi har en søn der kradser, og mest i ansigtet. Det går mest ud over os som forældre (har spurgt i dagplejen og hun har heldigvis aldrig oplevet det)
Vi mangler nogen gode råd til, hvordan vi får stoppet dette adfærd. Han kradser når han ikke kan få sin vilje. Han er en knægt med temperament, hvilket i det store hele også er okay. Men har svært ved at forholde sig til, at der er noget han ikke må/kan.
Han kradser ikke på bestemte tider af dagen, men det kommer sådan i flæng. Han gør det ikke hver dag eller hele tiden, men et pr gange om ugen gør han dog. Vi har prøvet lidt af hvert, men intet har indtil videre hjulpet.
Vi har prøvet med: "Du skal ae far i stedet" eller at sætte ham ned og sige til ham "Det vil vi ikke have, det gør ondt" og vi har også prøvet at holde hans hænder, men så begynder underlæben at dirre, og så er det ikke nemt at holde fast i den strategi:o) Vi har prøvet at være anerkendende, forundret, vrede og ignoreret, men intet har virket. Vi tænker at det måske kan hænger sammen med krav..?
Til dagligt er han en hjælpesom lille en, som elsker at putte ting i skraldespanden, tøj i vaskemaskinen, hjælpe til i køkkenet mm og er egentlig altid glad og i godt humør.
Han er et rigtig udebarn, som skriger når han skal ind og forsøger at komme ud når vi er inde.
Vi er kommet til kort på denne her og har brug for råd og vejledning..!!
Lige et andet lille spørgsmål!
Hvornår begynder børn selv, at kunne regulerer tempraturen..? Jeg spørger fordi han næsten altid har kolde hænder og fødder...!
Har har nogen gode thermoluffer på når han er ude og hænderne er også ok lune når vi tager dem af, med så går der ca 15 minutter, og så er de kolde. Det samme gælder fødderne - her har han uldsokker på i støvlerne, og når vi kommer ind, bliver de hurtig kolde. Også selvom vi har gang i brændeovene...!!!
Venlig hilsen
De ømme forældre