Vores søn kradser!

26. januar 2014

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Vores søn kradser!

Hej Helen!

TUSIND TAK for dit sidste svar....! Vi har nu en søn der sover inden for 15 min - og endda for dag et, efter dine anbefalinger og ingen behov for flaske :o) Super fantastisk..!!

Nå men til spørgsmålet!

Vi har en søn der kradser, og mest i ansigtet. Det går mest ud over os som forældre (har spurgt i dagplejen og hun har heldigvis aldrig oplevet det)

Vi mangler nogen gode råd til, hvordan vi får stoppet dette adfærd. Han kradser når han ikke kan få sin vilje. Han er en knægt med temperament, hvilket i det store hele også er okay. Men har svært ved at forholde sig til, at der er noget han ikke må/kan.

Han kradser ikke på bestemte tider af dagen, men det kommer sådan i flæng. Han gør det ikke hver dag eller hele tiden, men et pr gange om ugen gør han dog. Vi har prøvet lidt af hvert, men intet har indtil videre hjulpet.

Vi har prøvet med: "Du skal ae far i stedet" eller at sætte ham ned og sige til ham "Det vil vi ikke have, det gør ondt" og vi har også prøvet at holde hans hænder, men så begynder underlæben at ...

Annonce

... dirre, og så er det ikke nemt at holde fast i den strategi:o) Vi har prøvet at være anerkendende, forundret, vrede og ignoreret, men intet har virket. Vi tænker at det måske kan hænger sammen med krav..?

Til dagligt er han en hjælpesom lille en, som elsker at putte ting i skraldespanden, tøj i vaskemaskinen, hjælpe til i køkkenet mm og er egentlig altid glad og i godt humør.
Han er et rigtig udebarn, som skriger når han skal ind og forsøger at komme ud når vi er inde.

Vi er kommet til kort på denne her og har brug for råd og vejledning..!!

Lige et andet lille spørgsmål!
Hvornår begynder børn selv, at kunne regulerer tempraturen..? Jeg spørger fordi han næsten altid har kolde hænder og fødder...!

Har har nogen gode thermoluffer på når han er ude og hænderne er også ok lune når vi tager dem af, med så går der ca 15 minutter, og så er de kolde. Det samme gælder fødderne - her har han uldsokker på i støvlerne, og når vi kommer ind, bliver de hurtig kolde. Også selvom vi har gang i brændeovene...!!!

Venlig hilsen
De ømme forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!