Brev:
Pylret i ulvetimen og vil ikke spise aftensmad
9. januar 2014
Alder:
13 mdr.
Pylret i ulvetimen og vil ikke spise aftensmad
Kære Helen,
Tak for en rigtig god brevkasse.
Min dreng på nu 13 mdr. er en dejlig, glad og stor dreng, der trives godt. Men efter juleferien (hvor vi også er flyttet), er han blevet meget pylret i ulvetimerne, så det er helt umuligt at få lavet aftensmad, når jeg fx ind imellem er alene med ham. Han græder og vil hele tiden op.
Han plejede tidligere at kunne sidde og lege med sine ting, mens jeg lavede mad. Men nu kan jeg intet få gjort. Og jeg er dybt frustreret, da det ikke er hyggeligt at være sammen de få timer, vi har sammen i hverdagen efter arbejde og inden han skal i seng. Jeg får intet lavet, men maden skal jeg jo laves. Så det er en forfærdelig kamp, hvor jeg har ham på armen nærmest, mens jeg rører i gryderne. Jeg er helt stresset over det. Men han ender også med ikke at ville spise noget og græder og vrider sig. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Det har ikke været et problem før. Og når han så ikke vil spise noget til aftensmad, så frygter jeg jo også at natten skal blive et kaos.
Hvad kan det skyldes, og hvad skal vi stille op?
Han er altid glad i vuggestuen og har taget indkøringen for 2 mdr. siden rigtigt flot. Når jeg lægger ham om aftenen får han stadig en flaske mælk, og han falder i søvn, som han plejer. Han sover nu igennem, altså hele natten, så på den kant er vi dybt taknemmelige, da han tidligere vågnede hver 3.time. Men vi aner ikke hvordan vi skal gøre ham glad og tryg igen i det nye hus. Vi har gjort hvad vi kan for at indrette det hele, som i det forrige hus. Og vi er altid i samme rum med ham. Men det fungerer bare slet ikke for tiden, vi kan intet foretage os, så jeg håber du kan komme nogle bud på, hvad vi kan stille op. Eller er det bare den alder han har nu?
Venligste hilsner
en frustreret og ked af det mor