Brev:
Min lille pige slår
5. januar 2014
Alder:
12 mdr.
Min lille pige slår
Kære Helen.
Håber du og din familie har haft en dejlig jul og et godt nytår.
Jeg har et opdragelses spørgsmål til dig…. min lille pige slår os og sig selv i hovedet.
Vi ''skælder'' ud på den måde at vi siger nej med en bestemt tone og rynker øjne af hende, hun blir ved, vi blir ved og når det ikke lykkedes går vi over til at sætte hende til noget andet eller vender hende ryggen.
Jeg synes det er enormt hårdt at prøve så grove metoder og når så ingen af dem virker.
Jeg har læst mig frem til at hun endnu er så lille at hun ikke forstår et nej og at hun udforsker verden og grænser, men er det vi gør så overhovedet rigtigt og i så fald skal vi så bare fortsætte.
Når vi har sagt nej og hun bliver ved tager vi hendes arm og fører hendes hånd over det område hun slå, så vi prøver at lære hende ae ae i stedet for, men hun griner bare og bliver nogle gange ved med at slå.
Den ømme mor