Min lille pige slår

5. januar 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Min lille pige slår

Kære Helen.

Håber du og din familie har haft en dejlig jul og et godt nytår.

Jeg har et opdragelses spørgsmål til dig…. min lille pige slår os og sig selv i hovedet.

Vi ''skælder'' ud på den måde at vi siger nej med en bestemt tone og rynker øjne af hende, hun blir ved, vi blir ved og når det ikke lykkedes går vi over til at sætte hende til noget andet eller vender hende ryggen.

Jeg synes det er enormt hårdt at prøve så grove metoder ...

Annonce

... og når så ingen af dem virker.

Jeg har læst mig frem til at hun endnu er så lille at hun ikke forstår et nej og at hun udforsker verden og grænser, men er det vi gør så overhovedet rigtigt og i så fald skal vi så bare fortsætte.

Når vi har sagt nej og hun bliver ved tager vi hendes arm og fører hendes hånd over det område hun slå, så vi prøver at lære hende ae ae i stedet for, men hun griner bare og bliver nogle gange ved med at slå.

Den ømme mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder