Brev:
Utryghed hos 4,5 årig
21. december 2013
Alder:
4 år, 9 mdr.
Utryghed hos 4,5 årig
Hejsa :-)
Min dreng på 4 år og 9 mdr er kommet ind i en periode, hvor han virker meget utryg. Vi må ikke gå fra ham og hvis vi ikke er i samme rum, kalder han med jævne mellemrum, for at spørge hvor vi er.
Vi har et fyr udenfor huset hvor vi skal ud og fyre to-tre gange om morgenen og om aftenen. Han vil med derud hver gang og han panikker fuldstændig, ved tanken om ikke at komme med. Han siger, at han er bange for, at vi kører uden ham og hans lillesøster, hvilket vi aldrig har gjort eller kunne finde på at gøre. Vi har dog benyttet sætningen "så må vi køre uden dig", hvis han ikke ville med eller ikke kunne blive færdig til at komme ud af døren.
Om aftenen vil han have, at vi skal blive ved ham til han falder i søvn. Natten til lørdag vågnede han og ville ind og lægge i dobbeltsengen men jeg mener han sover bedst i sin egen seng, så jeg måtte blive indtil han sov igen.
Den anden dag var han med ude og handle og han sagde hver gang jeg skulle ud og ind i bilen, at jeg skulle skynde mig over til ham.
Det skal siges, at for 14 dage siden, skulle jeg ind og købe bleer og jeg havde sagt til ham, at han skulle blive i bilen og kom hurtigt igen. Jeg låste bilen og gik men da jeg kom ud igen var hans vindue rullet ned og han var væk... Jeg kaldte på ham og kunne hurtigt høre ham græde. Han var gået ind i en butik og havde sagt han ikke kunne finde sin mor også var ekspedienten fulgt med ud på parkeringspladsen.
Hvad kan årsagen være til, at han pludselig er så bange for, at vi forlader ham og hvordan tackler vi det bedst?
Med venlig hilsen
KH