Pakke-kalender?

28. november 2013

Kategori:
Alder:
2 år

Pakke-kalender?

Kære Helen

Vores søn fylder 2 år her den 3/12. Vi havde egentlig ikke tænkt os, at han skulle have en pakke-kalender - dels pga manglende tid til at lave den, dels pga at jeg synes det er lidt fråds/overdrevent forbrug med alle de gaver/dippedutter.

MEN nu har min fars nye kæreste været så utrolig sød at give os en stor julestrømpe OG 24 sjove små gaver, der lige passer til vores søn, så nu er vi i et dilemma.

For hvad nu hvis vi giver ham en pakkekalender i år. Så skal vi jo også til at lave pakkekalendre alle de kommende mange år.... SUK. Eller måske man kan lave det om til bare ...

Annonce

... at være adventsgaver, når han bliver lidt større (ift adventsgaver så er det også lidt et dilemma, fordi han netop har fødselsdag den 3. december, så jeg synes det bliver en lidt forvirrende sammenblanding af gaveregn).

Det er jo rigtigt, at det er sjovt og spændende som lille purk (og som forælder at se) at skulle kigge i julesokken om morgenen for at se, om julemanden har lagt noget til ham. Men hvad så, når det er den 25. og derefter - kan en 2-årig så godt finde ud af hvorfor det er slut?

Jeg glæder mig til at høre om dine tanker angående dette luksus-problem :o)

Kærlilg hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger