Brev:
Barn nr 3 - kaos i familien
27. november 2013
Alder:
1 mdr.
Barn nr 3 - kaos i familien
Hej Helen
Vi har lige fået barn nummer 3, som nu er 3 en halv uge. Vi har i forvejen 2 børn på 4 og 7 år. Jeg synes det er svært lige nu. De to store vil hende rigtigt gerne og er meget glade for hende. Jeg prøver at lade dem komme til, men vil jo gerne, at de ikke vækker hende. Og jeg har svært ved, når de hænger ind over mig, mens jeg ammer.
Jeg ved godt, vi alle skal vænne os til at have en mere i familien. Men synes lige nu, at bølgerne går højt herhjemme. Især den store er meget trodsig og flabet. Og selv om vi hver dag prøver at være tålmodige, ender det altid med, at vi skal skælde ud, fordi han svarer igen, råber osv. Når vi prøver at snakke med ham om det, lukker han totalt af. Jeg prøver at sige, at vi skal snakke pænt til hinanden og ikke blive så sure og gale. Men dagen efter er det samme situation.
Lige nu er jeg slet ikke den mor, jeg gerne vil være. Jeg vil ikke være sur og gal hele tiden. Det meste af eftermiddagen, hvor jeg er alene med børnene går det godt nok. Problemet er faktisk kun, når alle tre børn er der. Lillesøster er faktisk nem nok, græder ikke ret meget, så det er vi heldige med. Men de bekriger lidt hinanden, de store. Hvis den ene er tættere på end den anden, bliver de sure eller kede af det, fordi de begge gerne vil.
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil spørge om, men vil gerne have nogle gode råd til at tackle de store og hele situationen.
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Line