Barn nr 3 - kaos i familien

27. november 2013

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Barn nr 3 - kaos i familien

Hej Helen

Vi har lige fået barn nummer 3, som nu er 3 en halv uge. Vi har i forvejen 2 børn på 4 og 7 år. Jeg synes det er svært lige nu. De to store vil hende rigtigt gerne og er meget glade for hende. Jeg prøver at lade dem komme til, men vil jo gerne, at de ikke vækker hende. Og jeg har svært ved, når de hænger ind over mig, mens jeg ammer.

Jeg ved godt, vi alle skal vænne os til at have en mere i familien. Men synes lige nu, at bølgerne går højt herhjemme. Især den store er meget trodsig og flabet. Og selv om vi hver dag prøver at være tålmodige, ender det altid med, at vi skal skælde ud, fordi han svarer igen, råber osv. Når vi prøver at snakke med ham om det, lukker han totalt af. Jeg prøver at sige, at vi ...

Annonce

... skal snakke pænt til hinanden og ikke blive så sure og gale. Men dagen efter er det samme situation.

Lige nu er jeg slet ikke den mor, jeg gerne vil være. Jeg vil ikke være sur og gal hele tiden. Det meste af eftermiddagen, hvor jeg er alene med børnene går det godt nok. Problemet er faktisk kun, når alle tre børn er der. Lillesøster er faktisk nem nok, græder ikke ret meget, så det er vi heldige med. Men de bekriger lidt hinanden, de store. Hvis den ene er tættere på end den anden, bliver de sure eller kede af det, fordi de begge gerne vil.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil spørge om, men vil gerne have nogle gode råd til at tackle de store og hele situationen.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder