Morsyg

5. november 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Morsyg

Hej Helen.

Vores datter på næsten 27 mdr. er virkelig morsyg. Hun har altid været meget mor-syg, men nu her er det virkelig meget. Far må stort set intet, hvis jeg er i nærheden - han må f.eks. hverken hjælpe med at give tøj på, skære maden ud eller putte. Når jeg ikke er der må han gerne, men hun er begyndt at spørge meget efter mig, når jeg ikke er.

Jeg må indrømme jeg synes det er ved at være temmelig hårdt at det altid er mig der bliver kaldt på og hvis vi siger det skal være far der gør det der nu engang skal ske (f.eks. skifte ble eller hjælpe med noget legetøj), render hun som regel over til mig og bliver ved og ved eller også ender det i et hysterisk anfald, hvis vi holder fast i far skal gøre det.

Jeg prøver at lade far og datter hygge uden jeg blander mig for meget, men ofte henvender hun sig selv, og vil have jeg skal være med. Jeg prøver ofte at være beskæftigede med praktiske ting i et andet rum, så jeg ikke er så let tilgængelig. Jeg tænker at det måske kan hjælpe så hun lader far komme mere og mere indover. ...

Annonce

... Men det lader bestemt ikke til at virke for hun opsøger mig alligevel.

Puttesituationen er på ingen måde optimal i øjeblikket. Far kan ikke få lov til at putte uden vi har en bund ulykkelig/hysterisk datter. Han har før kunne putte uden de store problemer, men på det sidste er det endt med en ulykkelig pige, som kan græde og kalde på moar i meget lang tid (kan sagtens være en halv til hel time) inden enten vi giver op fordi hun virkelig er bund ulykkelig eller hun selv giver op nærmest pga. udmattelse. Vi har forsøgt hvor vi begge putter og jeg så går ud først, men så bliver hun ulykkelig. Vi har forsøgt at lade far børste tænder, give ble og nattøj på og så kalde på mig når der skal læses historie og synges, hvor vi har forklaret det hele for hende inden. I dag tog det far en halv times tid hvor hun kaldte på mig og græd, men han holdt fast i det vi havde aftalt. Men det var ikke sjovt for nogen af parterne.

Jeg ved ikke helt hvordan vi skal håndtere at hun er så mor-syg, og håber du måske har nogen råd?

Med venlig hilsen
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor