Lære at forstå et nej

4. november 2013

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Lære at forstå et nej

Hej Helen

Endnu et spørgmål. Vi har brug for at vide om det vi gør er rigtigt, eller om vi kan gøre noget anderledes.

Vores datter rejser sig op at alt og går rundt mellem møblerne og væggene, og det er jo dejligt. Det giver selvfølgelig også lidt flere udfordringer, fordi hun så lige skal pille i alt. Jeg ved jo godt hun undersøger tingene. Vi har prøvet at fjerne nogen af de ting hun ikke må pille i. Men vi har jo stadig ting som højtaler og ledninger hun ikke må pille i. Vi siger nej det må du ikke i en ...

Annonce

... besmtet tone, og viser hende i stedet alternativer, som hendes legetøj. Men det er som om at når hun først får et nej, skal hun lige udfordre os. så gør hun det bare igen og igen. Hun ser fræk ud når hun piller og kigger hen på os. Hvis vi har fokus på noget andet, som madlavning, har hun det også med at gøre nogen af de ting hun ikke må for at få vores opmærksomhed.

Hvordan kan vi gribe det bedst an, uden hun får for meget negativ kontakt? Og hvor bevidst er hun omkring det hun "ikke må"?

Venlig hilsen
Far og mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!