Brev:
Om håndtering af gråd
26. oktober 2013
Alder:
4 mdr.
Om håndtering af gråd
Hej kære Helen - tak igen for dig!
Jeg er netop begyndt at læse din bog om gråd og trøst, og har et spørgsmål;
Nogle gange, når min søn har siddet tæt hos mig og bliver lagt ned (næsten uanset hvor, pånær puslebordet) så bliver han så ked af det, lukker øjnene og græder. Jeg troede først, at han savnede nærhed, så tog ham op igen, men senest har jeg forsøgt at sige hans navn og klappe lidt foran ham og fortælle ham, at det er sjovt at ligge dér, og nu skal han bare se, hængt lidt legetøj ovenover ham eller selv synget osv. Han åbner øjnene og holder op med at græde blot få sekunder efter.
Men så, er jeg blevet i tvivl; Når han græder sådan og jeg klapper osv. - er det dumt? Vil han få den opfattelse, at det ikke er OK at være ked af det, og at han skal "snap out of it?" hvis man kan sige det sådan?
Det er bestemt ikke min mening, så jeg vil gerne være sikker.
Er det "skiftet" han er ked af? Jeg har fået hans ører tjekket, de skulle ikke fejle noget.
Tak igen!