Om håndtering af gråd

26. oktober 2013

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Om håndtering af gråd

Hej kære Helen - tak igen for dig!

Jeg er netop begyndt at læse din bog om gråd og trøst, og har et spørgsmål;

Nogle gange, når min søn har siddet tæt hos mig og bliver lagt ned (næsten uanset hvor, pånær puslebordet) så bliver han så ked af det, lukker øjnene og græder. Jeg troede først, at han savnede nærhed, så tog ham op igen, men senest har jeg forsøgt at sige hans navn og klappe lidt foran ham og fortælle ham, at det er sjovt at ligge dér, og nu skal han bare se, hængt lidt ...

Annonce

... legetøj ovenover ham eller selv synget osv. Han åbner øjnene og holder op med at græde blot få sekunder efter.

Men så, er jeg blevet i tvivl; Når han græder sådan og jeg klapper osv. - er det dumt? Vil han få den opfattelse, at det ikke er OK at være ked af det, og at han skal "snap out of it?" hvis man kan sige det sådan?

Det er bestemt ikke min mening, så jeg vil gerne være sikker.

Er det "skiftet" han er ked af? Jeg har fået hans ører tjekket, de skulle ikke fejle noget.

Tak igen!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge