At blive storebror som 2 årig

4. september 2013

Kategori:
Alder:
21 mdr.

At blive storebror som 2 årig

Hej Helen,

Det er efterhånden noget tid siden jeg har haft brug for din hjælp men nu kommer jeg på banen igen :)

Vi venter nummer 2 med ankomst slut februar, hvor storebror til den tid vil være 2 år og 2 mdr. For mit vekommende har det været med lidt blandede følelser.

Selvfølgelig er jeg glad. Men tænker meget over hvordan det vil påvirke storebror. Jeg vil på ingen måde ha han skal føle sig udenfor og tilsidesat. Selvfølgelig kan det desværre ikke helt undgås i starten. Men vi er jo stadig både mor og far, så når mor ammer er far på storebror, så når jeg ikke ammer føler jeg da stadig jeg har tid til min søn. Men hvordan tackler man det bedst, så man ikke får for mange konflikter og jalousi? Jeg tænker at storebror skal involveres i både amning, bleskift osv. Det kan vel sagtens lade sig gøre at læse bog på den ene side og amme på den anden :)

Vores dreng er bare så "forkælet" mht kærlighed, opmærksomhed og kærtegn. Det skal selvfølgelig ikke forstås at man kan få ...

Annonce

... for meget kærlighed, men hvad nu hvis man "glemmer" opmærksomheden på storebror midt i amning, søvnløse nætter osv? Åh, det skærer i mit hjerte at tænke det :(

Udover det er Victor utrolig god til små børn og dyr. Når han ser en barnevogn peger han og siger "schh", når vi et hos farmor finder han hendes dukker frem, giver dem sut, siger "sove , schh" og lægger dem i seng, kysser og aer dem. Det samme med dyr. Han kysser, krammer og aer. Jeg tror han bliver den bedste storebror :)

En anden ting er at vi sover sammen. Victor bliver puttet i sin egen seng, hvorefter han kommet ind til os omkring midnat. Og vi elsker det og det skal han stadig have lov til selvom en lille ny kommer. Har tænkt på en vugge med aftagelig side, men den vokser baby jo ud af i løbet af 6 mdr? Så skal der jo ligesom være plads til 4 i sengen. Den er 1,80 bred og nu synes vi pladsen er okay. Men med en til, bliver pladsen en smule trang. Har du en ide til hvordan vi alle kan sove sammen?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.