Brev:
At blive storebror som 2 årig
4. september 2013
Alder:
21 mdr.
At blive storebror som 2 årig
Hej Helen,
Det er efterhånden noget tid siden jeg har haft brug for din hjælp men nu kommer jeg på banen igen :)
Vi venter nummer 2 med ankomst slut februar, hvor storebror til den tid vil være 2 år og 2 mdr. For mit vekommende har det været med lidt blandede følelser.
Selvfølgelig er jeg glad. Men tænker meget over hvordan det vil påvirke storebror. Jeg vil på ingen måde ha han skal føle sig udenfor og tilsidesat. Selvfølgelig kan det desværre ikke helt undgås i starten. Men vi er jo stadig både mor og far, så når mor ammer er far på storebror, så når jeg ikke ammer føler jeg da stadig jeg har tid til min søn. Men hvordan tackler man det bedst, så man ikke får for mange konflikter og jalousi? Jeg tænker at storebror skal involveres i både amning, bleskift osv. Det kan vel sagtens lade sig gøre at læse bog på den ene side og amme på den anden :)
Vores dreng er bare så "forkælet" mht kærlighed, opmærksomhed og kærtegn. Det skal selvfølgelig ikke forstås at man kan få for meget kærlighed, men hvad nu hvis man "glemmer" opmærksomheden på storebror midt i amning, søvnløse nætter osv? Åh, det skærer i mit hjerte at tænke det :(
Udover det er Victor utrolig god til små børn og dyr. Når han ser en barnevogn peger han og siger "schh", når vi et hos farmor finder han hendes dukker frem, giver dem sut, siger "sove , schh" og lægger dem i seng, kysser og aer dem. Det samme med dyr. Han kysser, krammer og aer. Jeg tror han bliver den bedste storebror :)
En anden ting er at vi sover sammen. Victor bliver puttet i sin egen seng, hvorefter han kommet ind til os omkring midnat. Og vi elsker det og det skal han stadig have lov til selvom en lille ny kommer. Har tænkt på en vugge med aftagelig side, men den vokser baby jo ud af i løbet af 6 mdr? Så skal der jo ligesom være plads til 4 i sengen. Den er 1,80 bred og nu synes vi pladsen er okay. Men med en til, bliver pladsen en smule trang. Har du en ide til hvordan vi alle kan sove sammen?
Hilsen