Begyndt at slå igen

21. august 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Begyndt at slå igen

Hej Helen

Vores dreng på 2,5 år er begyndt at råbe/skrige og slå. Der var en periode han gjorde det samme, men han var holdt op med det.. og nu er han begyndt igen.. :(

Vi kan slet ikke finde ud af hvordan vi skal takle det mere.. Han kan finde på at råbe/skrige både når han er glad og når han er sur og ikke får sin vilje.. Men det virker lidt som om han har gjort det til en væne nu og han bliver stolt over det.

Hvis han f.eks. har råbt af far, og har slået ham, så kommer ...

Annonce

... han hen til mig og fortæller, at han har råbt og slået far, og virker meget stolt. Vi ved ikke helt hvordan vi kan hjælpe ham med at komme af med de vaner. Vi holder ham selvfølgelig når han begynder at slå, og siger til ham at han skal stoppe, men han bliver stadig ved med at råbe, og hvis vi så hæver stemmen også og bliver sur på ham så råber han mere.. Hvordan burde reagere når han gør sådan noget? For det vi gør nu har ikke løst problemet.

Håber du kan hjælpe

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi