Brev:
Begyndt at slå igen
21. august 2013
Alder:
2 år, 7 mdr.
Begyndt at slå igen
Hej Helen
Vores dreng på 2,5 år er begyndt at råbe/skrige og slå. Der var en periode han gjorde det samme, men han var holdt op med det.. og nu er han begyndt igen.. :(
Vi kan slet ikke finde ud af hvordan vi skal takle det mere.. Han kan finde på at råbe/skrige både når han er glad og når han er sur og ikke får sin vilje.. Men det virker lidt som om han har gjort det til en væne nu og han bliver stolt over det.
Hvis han f.eks. har råbt af far, og har slået ham, så kommer han hen til mig og fortæller, at han har råbt og slået far, og virker meget stolt. Vi ved ikke helt hvordan vi kan hjælpe ham med at komme af med de vaner. Vi holder ham selvfølgelig når han begynder at slå, og siger til ham at han skal stoppe, men han bliver stadig ved med at råbe, og hvis vi så hæver stemmen også og bliver sur på ham så råber han mere.. Hvordan burde reagere når han gør sådan noget? For det vi gør nu har ikke løst problemet.
Håber du kan hjælpe
På forhånd tak.