Problemer med mad

15. august 2013

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Problemer med mad

Hej Helen,

Vores søn på ca. 14 en halv måned har været meget svær mht. mad her på det sidste.

Han vil kun spise få specifikke ting såsom boller, rugbrødsmadder, pasta, pølser og frugt. Han er meget svær at få til at spise andet. Indtil han var ca. 10 mdr var han rigtig god, han spiste alt! Han fik oliventapenade, dolmades og andet godt. Men det er åbenbart slut og det er meget frustrerende.

Det skal lige siges at i vuggestuen er det ingen problemer, det er kun når han er hjemme.

Mit spørgsmål går på hvor stædige skal vi være? Dvs. når vi tilbyder ham vores aftensmad, og han ikke vil spise det, skal vi så blive ved med at insistere ...

Annonce

... eller ignorere ham, eller skal vi give ham det vi ved han gerne vil have, eks. Rugbrødsmadder? Når han ikke vil have den mad vi giver ham, så smider han det på gulvet og græder.

Vi lader ham spise med gaffel, ske og hænder så tit som muligt, der er bare nogle retter der kræver at vi mader ham.

Vi kan ikke finde ud af om han har ”gennemskuet” os, dvs. at han ved at hvis han piver så får han det han vil have? I så fald, skal vi bare ignorere ham, og acceptere at han kommer i seng uden aftensmad? Det er ikke sjovt for nogen af os.... Det skal lige siges at han mangler ikke noget, han er fint i stand.

Ser frem til at høre fra dig.

Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder