Brev:
Problemer med mad
15. august 2013
Alder:
14 mdr.
Problemer med mad
Hej Helen,
Vores søn på ca. 14 en halv måned har været meget svær mht. mad her på det sidste.
Han vil kun spise få specifikke ting såsom boller, rugbrødsmadder, pasta, pølser og frugt. Han er meget svær at få til at spise andet. Indtil han var ca. 10 mdr var han rigtig god, han spiste alt! Han fik oliventapenade, dolmades og andet godt. Men det er åbenbart slut og det er meget frustrerende.
Det skal lige siges at i vuggestuen er det ingen problemer, det er kun når han er hjemme.
Mit spørgsmål går på hvor stædige skal vi være? Dvs. når vi tilbyder ham vores aftensmad, og han ikke vil spise det, skal vi så blive ved med at insistere eller ignorere ham, eller skal vi give ham det vi ved han gerne vil have, eks. Rugbrødsmadder? Når han ikke vil have den mad vi giver ham, så smider han det på gulvet og græder.
Vi lader ham spise med gaffel, ske og hænder så tit som muligt, der er bare nogle retter der kræver at vi mader ham.
Vi kan ikke finde ud af om han har ”gennemskuet” os, dvs. at han ved at hvis han piver så får han det han vil have? I så fald, skal vi bare ignorere ham, og acceptere at han kommer i seng uden aftensmad? Det er ikke sjovt for nogen af os.... Det skal lige siges at han mangler ikke noget, han er fint i stand.
Ser frem til at høre fra dig.
Louise