Brev:
Vrede og frustration
8. august 2013
Alder:
17 mdr.
Vrede og frustration
Kære Helen,
Vi har en lille dreng på 17 måneder, som er begyndt at blive meget morsyg og få nogle voldsomme vredes/frustrationsudbrud, hvor han græder som pisket. Det kan komme fra det ene øjeblik til det andet, og kan forårsagen af f.eks. at morgengrøden ikke kommer prompte, fordi den lige skal køle af. Så bliver han komplet ulykkelig. Det er heller ikke altid vi lige kan gætte, hvorfor han bliver vred eller ked af det, men han virker sommetider vældig frustreret.
Han er som regel mest følsom om morgenen, hvor eftermiddagene er bedre, efter at han har sovet middagslur.
Vi har lige haft 3 ugers ferie (vi er i sidste uge nu, og han skal tilbage i dagpleje mandag). Inden ferien blev han sløj med feber og hoste, men selv da feberen havde lagt sig, måtte han ringes hjem, fordi han ikke ville sove hos dagplejemor og blev meget ulykkelig.
Han er normalt både glad og tryg hos dagplejemor, og ind til for 4 uger siden (før han blev sløj lige inden vores ferie) løb han bare glad ind og legede, så troede at det var fordi han stadig ikke var helt frisk efter sygdommen, men nu er jeg ikke så sikker. Måske er han inde i en periode, hvor han er mere følsom. Er det normalt?
Jeg er nervøs for at skulle aflevere ham på mandag, hvis hun skal igennem de formiddage, vi for tiden oplever.
Jeg ved ikke helt, hvordan vi griber det an. Kan vi hjælpe ham på en eller anden måde, eller er det bare noget han skal igennem?
Vi kan jo ikke holde ham hjemme blot fordi han er ved at tage et tigerspring, hvis det er det det er og som udgangspunkt er vi jo nødt til at tage på arbejde, selvom vi naturligvis henter ham, hvis hun ringer.
Kærlig hilsen
Stine