Brev:
Mors lille hidsigprop
7. august 2013
Alder:
3 år, 4 mdr.
Mors lille hidsigprop
Hej Helen,
Så er vores datter rundet de tre år i April og nu kommer alle konflikterne i vores lille familie.
Jeg syntes selv jeg er meget overbærende overfor hendes hidsigheds anfald, men nu har jeg virkelig brug for et godt råd.
Nu har vi lige afholdt 3 skønne ugers ferie, hvoraf den ene var i Norge sammen med nogle vennepar, der også har børn i Freyas alder, og nu melder hverdagen sig igen.
Men de sidste 14 dage af vores ferie har været med blandet følelser, da vi nogle dage har verdens skønneste lille pige, og så andre dage har den mest umulige pige, der kan findes.
Hun er begyndt at svare igen, men ikke i normal tale, nej hun skriger og råber i hovedet på os. Jeg er god til at bevare fatningen selvom hun råber mig i hovedet og plejer som regel at sætte hende i time out, indtil hun er holdt med det skrigeri.
Men nu er det som det ikke rigtig virker mere, og at hun bare gør det for at se om hun kan provokere mig.
Er det ganske normalt for en 3 årig at kunne vende på en 25 øre og så bare være slem, og har du en ide til hvad jeg kan prøve istedet for time out??
Hilsen en lidt træt i ørene mor..