Brev:
Voldsomme søskendekonflikter
16. juni 2013
Alder:
4 år
Voldsomme søskendekonflikter
Hej Helen
Så har jeg endnu engang brug for dine gode råd. Denne gang drejer det sig om min dejlige "lillebror" der bliver 4 her om 3 uger.
T er meget kropslig, han elsker at danse, løbe hoppe og springe, og for tiden "kæmper" han en del med sin storebror på knap 6 år. Som du nok ved så er skylanders det store hit for tiden og der bliver leget skylanders både i børnehaven og herhjemme.
Men jeg synes T er meget voldsom. Han sidder stort set aldrig stille, men tonser hele tiden rundt, op og ned fra møbler, laver vilde "kamp" bevægelser etc. Og han har utroligt svært ved at stoppe når der bliver sagt STOP, og det er som om han kører sig selv helt op.
Han er en kæmpe drillepind og der er bare så mange konflikter mellem ham og hans bror hele tiden. De kan lege helt fantastisk det ene øjeblik, men så går der totalt hanekamp i den.
Jeg føler faktisk at weekenderne er en lang konflikt, fordi de hele tiden skændes og slås. Vi laver gerne ting med dem hver for sig, og så er det SÅ meget mere hyggeligt, men det kan vi jo ikke gøre fra fredag eftermiddag til mandag morgen!
Samtidig så får T en del af de her kontrollerende anfald, og han har et temperament uden lige. Han kaster rundt med tingene, sparker og slår hvis han ikke får sin vilje, og skriger helt vildt højt og vredt. Jeg prøver at spejle hans følelser, men det virker ikke rigtigt. I dag endte det med at jeg lagde ham i seng kl 17 fordi han simpelthen ikke kunne finde ud af at være en del af familien på en ordentlig måde og råbte og skreg og skabte sig. Han var endnu engang kommet op at skændes med storebror og stod og slog ham ret hårdt. Jeg er jo helt klar over at det er helt uhensigtsmæssig handlen fra min side og jeg har det så skidt, men han kan virkelig trykke på nogle knapper ved mig.
Jeg håber sådan at det her søskende rivalisering går lidt over snart for jeg føler mig lidt som en lus mellem to negle når de to drenge kæmper om min opmærksomhed (som jeg virkelig prøver at fordele ligeligt.)
/moren som synes det er lidt hårdt