Brev:
Lømmelalderen eller?
9. juni 2013
Alder:
4 år, 1 mdr.
Lømmelalderen eller?
Hej Helen
Så har vi igen brug for et lille råd fra dig eller bare nogle tanker.. :)
Vi har den dejligste dreng på nu 4 år + 1 mdr. Glad og velfungerende.. Har lige snakket med pædagog i børnehave og hun siger at alt er som det skal være og det er dejligt.
Men hold da op for en bestemt herre vi har fået i huset, de sidste par måneder. Vanvittig viljestærk, med et stort temperament.
Han kammer helt over, hvis han ikke får sin vilje, kaster med ting, sætter sig ned og nægter at flytte sig, slår ud...
Han hørelse lader også til at være dårlig - dvs. at høre efter er meget svært ind i mellem.
Han bevæger sig også længere væk fra os, før i tiden slap han os ikke af syne, men det er anderledes nu. Som om han tør mere måske?
Sker der et "spring" ved 4års-alderen og hvordan takler man de små nogen gange frådende "bæster".
Vi prøver at imødekomme ham på alle måder, med respekt og forståelse. Men må da indrømme at vi har råbt højt nogle gange (hvilket hverken han eller os forældre bryder sig om - det giver en så dårlig smag i munden bagefter).
PUHA synes altså det kan være ret hårdt - er vi de eneste? ;)
På forhånd tak,
fra mor med den aller aller dejligste unge i verden, og med ønske om en dejlig sommer :)