Brev:
Opdragelse - 9 mdr.
1. juni 2013
Alder:
9 mdr.
Opdragelse - 9 mdr.
Kære Helen
Lige et par spørgsmål om opdragelse..
Min datter er nu 9 mdr og virker til at være kommet ind i en fase hvor hun vil vil bestemme det hele selv!
Hun har for et par måneder siden fået 2 tænder og gad i starten godt at få børstet tænder og elskede at lege med sin tandbørste, men nu nægter hun at åbne munden og virrer med hovedet hver gang tandbørsten nærmer sig. Hvad gør man? Skal jeg tvinge den ind i munden på hende mens hun protesterer og risikerer at det bliver lidt af en traume eller skal man acceptere hendes protester og nøjes med minimal tandbørstning og søge at skabe en god stemning omkring situationen?
Under måltiderne er hun begyndt at tage pålægget af brødet og kun spise pålægget (den lille bandit) og jeg kan kun få hende til at spise brød hvis jeg lister det ind mens hun er ved at tage noget nyt mad eller leger med en gaffel e.lign. Skal jeg bare acceptere at sådan er det lige nu eller skal jeg insistere på at hun skal spise brød før hun får fx det næste stykke med pølse (som er hendes ynglingsmad for tiden).
Når hun rører ved ting hun ikke må m.m. prøver jeg bare at aflede hende med legetøj, men er det på tide at lære hende hvad man ikke må ved at sige NEJ.
Med venlig hilsen
Lauras mor