Opdragelse - 9 mdr.

1. juni 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Opdragelse - 9 mdr.

Kære Helen

Lige et par spørgsmål om opdragelse..

Min datter er nu 9 mdr og virker til at være kommet ind i en fase hvor hun vil vil bestemme det hele selv!

Hun har for et par måneder siden fået 2 tænder og gad i starten godt at få børstet tænder og elskede at lege med sin tandbørste, men nu nægter hun at åbne munden og virrer med hovedet hver gang tandbørsten nærmer sig. Hvad gør man? Skal jeg tvinge den ind i munden på hende mens hun protesterer og risikerer at det bliver lidt af en traume eller skal man acceptere hendes protester og nøjes med minimal tandbørstning og søge at skabe en god stemning ...

Annonce

... omkring situationen?

Under måltiderne er hun begyndt at tage pålægget af brødet og kun spise pålægget (den lille bandit) og jeg kan kun få hende til at spise brød hvis jeg lister det ind mens hun er ved at tage noget nyt mad eller leger med en gaffel e.lign. Skal jeg bare acceptere at sådan er det lige nu eller skal jeg insistere på at hun skal spise brød før hun får fx det næste stykke med pølse (som er hendes ynglingsmad for tiden).

Når hun rører ved ting hun ikke må m.m. prøver jeg bare at aflede hende med legetøj, men er det på tide at lære hende hvad man ikke må ved at sige NEJ.

Med venlig hilsen
Lauras mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige