Slut med sut

6. maj 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Slut med sut

Kære Helen!

Vores ældste pige nærmer sig nu de tre år, og i den forbindelse går tankerne mod et suttestop.

Jeg er selv tandlæge, så jeg kender alle de faglige argumenter for, hvorfor hun skal stoppe med den. Vi har blot en pige som er utrolig glad for sin sut. Vi har nået det punkt, hvor hun kun bruger den når hun skal sove.

Hun startede pr. 1.marts i børnehave. Det går godt og jeg henter hver dag en glad pige, men hun har utrolig svært ved at sige farvel om morgenen og give slip. Vi prøvede i en periode at hun i den forbindelse måtte have sutten, men pædagogerne mente ikke det hjalp hende, så i børnehaven får hun ...

Annonce

... den også kun til middagslur. Jeg synes egentlig at hun trives med den ordning, det bliver nemmere for hver dag. Men hun spørger stadig hver dag ved aflevering om hun ikke må få sutten. Hun har et stort behov for tryghed!

Min eneste grund til bekymring er dog, at jeg kan se at hun som erstatning for sin sut, har det med at putte sine fingre i munden, og gå rundt med dem i munden. Hvad tænker du om det? Synes du det er tiden at tage sutten fra hende?

Hun har en søster der er 1,5 år og som stadig bruger sut. Jeg synes for det meste at hun godt kan acceptere hvis den mindste får sutten i ulvetimen.

Med venlig hilsen
Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.