Gøre forskel eller ikke forskel

30. april 2013

Kategori:
Alder:
6 år, 2 mdr.

Gøre forskel eller ikke forskel

Hej Helen.

Vi har jo 2 stk skønne drenge, der nu er fyldt 4 og 6 år. De er selvfølgelig begge nogle skønne drenge og er hinandens bedste venner.

Den store har jeg før skrevet til dig omkring, fordi han kan fremstår lidt skrøbelig og anderledes, men ja han er som han er, og har det fint med det. Han skal nu starte i sfo, og glæder sig meget. Vi har været på besøg, hvor han glædeligt deltog i arrangementet også uden mig i nærheden.

Lillebror er egentlig heller ikke en vildbasse og meget lig sin storebror, dog slet ikke så skrøbelig og mere udadvendt og charmerende. Han har en masse venner i bh, både drenge og piger, hvor storebror jo for det meste leger med piger. Ingen af dem har været vilde med legeaftaler ude hos andre, men hvis andre spørger dem, vil de nok gerne have andre herhjem. Men ja for det meste vil de også bare gerne lege med hinanden. selvfølgelig skændes de og driller hinanden, men i bund og grund leger de så fint sammen.

Vi tager ofte på ture sammen som familie og da drengene er tæt i alder ...

Annonce

... og ofte har samme interesser og kunnen, laver vi alting sammen. det er super hyggeligt, men jeg kommer i tvivl om, man burde dele dem mere op, og laver noget for dem hver især. Når vi er herhjemme, får de dog opmærksomhed for dem selv såsom når vi tegner, skriver, synger eller danser, men når den ene kommer, så kommer den anden osgå lige efter. Nogle gange kan jeg alligevel snige noget kvalitetstid ind hos en af dem, hvor jeg f.eks. kysser og krammer og fortæller hvor højt jeg elsker ham fordi han er sådan en pragtfuld lille mand. Jeg har forskellige måde at sige det til på, alt afhængig hvem det er, fordi de netop også er forskellige. F.eks. med den store, har vi et hemmelig tegnkys for vores kærlighed, som vi sætter tæt på vores hjerte.

Men burde vi dele dem lidt op engang imellem?? Selvom jeg nu tror de ville blive fornærmede, hvis jeg tager den store i svømmehal eller omvendt. det skal siges at der faktisk ingen jalousi er og det virker ikke som om de kæmper om min kærlighed.

Med venlig hilsen
Mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

18. juli 2023 | Opdragelse | 5 år, 10 mdr.

SFO/skolestart - ked af at være væk fra mor

Kære Helen Jeg er i syv sind og har brug for et godt råd og gerne nogle...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine