Brev:
Gøre forskel eller ikke forskel
30. april 2013
Alder:
6 år, 2 mdr.
Gøre forskel eller ikke forskel
Hej Helen.
Vi har jo 2 stk skønne drenge, der nu er fyldt 4 og 6 år. De er selvfølgelig begge nogle skønne drenge og er hinandens bedste venner.
Den store har jeg før skrevet til dig omkring, fordi han kan fremstår lidt skrøbelig og anderledes, men ja han er som han er, og har det fint med det. Han skal nu starte i sfo, og glæder sig meget. Vi har været på besøg, hvor han glædeligt deltog i arrangementet også uden mig i nærheden.
Lillebror er egentlig heller ikke en vildbasse og meget lig sin storebror, dog slet ikke så skrøbelig og mere udadvendt og charmerende. Han har en masse venner i bh, både drenge og piger, hvor storebror jo for det meste leger med piger. Ingen af dem har været vilde med legeaftaler ude hos andre, men hvis andre spørger dem, vil de nok gerne have andre herhjem. Men ja for det meste vil de også bare gerne lege med hinanden. selvfølgelig skændes de og driller hinanden, men i bund og grund leger de så fint sammen.
Vi tager ofte på ture sammen som familie og da drengene er tæt i alder og ofte har samme interesser og kunnen, laver vi alting sammen. det er super hyggeligt, men jeg kommer i tvivl om, man burde dele dem mere op, og laver noget for dem hver især. Når vi er herhjemme, får de dog opmærksomhed for dem selv såsom når vi tegner, skriver, synger eller danser, men når den ene kommer, så kommer den anden osgå lige efter. Nogle gange kan jeg alligevel snige noget kvalitetstid ind hos en af dem, hvor jeg f.eks. kysser og krammer og fortæller hvor højt jeg elsker ham fordi han er sådan en pragtfuld lille mand. Jeg har forskellige måde at sige det til på, alt afhængig hvem det er, fordi de netop også er forskellige. F.eks. med den store, har vi et hemmelig tegnkys for vores kærlighed, som vi sætter tæt på vores hjerte.
Men burde vi dele dem lidt op engang imellem?? Selvom jeg nu tror de ville blive fornærmede, hvis jeg tager den store i svømmehal eller omvendt. det skal siges at der faktisk ingen jalousi er og det virker ikke som om de kæmper om min kærlighed.
Med venlig hilsen
Mor til 2