Mine børns ører virker ikke mere

19. april 2013

Kategori:
Alder:
4 år, 9 mdr.

Mine børns ører virker ikke mere

Hej Helen,

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind her!!
Mine børn (4,9 og 2,4 år) er SÅ dårlige til at høre efter!

Et eksempel på en tilbagevendende, frustrerende situation er ved sengetid. Begge børn sover inde hos mig, hvilket er hyggeligt, - eller det skulle det være. Så snart de kommer ind i sengen, begynder de at lege, hoppe i sengen, råbe og gejle hinanden op. Det nytter overhovedet ingenting at sige stille og roligt til dem, at det vil jeg ikke have, nu skal de stoppe og den slags. De griner bare og fortsætter. Det eneste, som hjælper er desværre, at jeg bliver RIGTIG vred og råber af dem. Det får dem til at stoppe, men i stedet bliver de jo kede af det, og begynder at græde. Jeg har slet ikke lyst til ...

Annonce

... at råbe af dem, men jeg aner ikke, hvordan jeg skal komme igennem til dem på en mere pædagogisk måde.

Jeg har prøvet at tale med Annabelle om det, fortalt hende, at jeg ikke kan lide at råbe af hende, og spurgt hende, hvordan jeg kan få hende til at høre efter. Hun siger, at jeg bare skal tale normalt til hende, men det virker jo bare ikke...

Og generelt er hun meget selektiv i sin hørelse i øjeblikket. Jeg kan spørge eller sige noget til hende 15 gange - f.eks. at nu skal hun begynde at tage tøj på, og jeg bliver fuldkommen ignoreret! Der er ingen reaktion overhovedet...

Hvordan får jeg dem til at høre efter? For jeg kan ikke lide at skælde så meget ud, som jeg gør i øjeblikket...

Venlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.