Brev:
Mine børns ører virker ikke mere
19. april 2013
Alder:
4 år, 9 mdr.
Mine børns ører virker ikke mere
Hej Helen,
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind her!!
Mine børn (4,9 og 2,4 år) er SÅ dårlige til at høre efter!
Et eksempel på en tilbagevendende, frustrerende situation er ved sengetid. Begge børn sover inde hos mig, hvilket er hyggeligt, - eller det skulle det være. Så snart de kommer ind i sengen, begynder de at lege, hoppe i sengen, råbe og gejle hinanden op. Det nytter overhovedet ingenting at sige stille og roligt til dem, at det vil jeg ikke have, nu skal de stoppe og den slags. De griner bare og fortsætter. Det eneste, som hjælper er desværre, at jeg bliver RIGTIG vred og råber af dem. Det får dem til at stoppe, men i stedet bliver de jo kede af det, og begynder at græde. Jeg har slet ikke lyst til at råbe af dem, men jeg aner ikke, hvordan jeg skal komme igennem til dem på en mere pædagogisk måde.
Jeg har prøvet at tale med Annabelle om det, fortalt hende, at jeg ikke kan lide at råbe af hende, og spurgt hende, hvordan jeg kan få hende til at høre efter. Hun siger, at jeg bare skal tale normalt til hende, men det virker jo bare ikke...
Og generelt er hun meget selektiv i sin hørelse i øjeblikket. Jeg kan spørge eller sige noget til hende 15 gange - f.eks. at nu skal hun begynde at tage tøj på, og jeg bliver fuldkommen ignoreret! Der er ingen reaktion overhovedet...
Hvordan får jeg dem til at høre efter? For jeg kan ikke lide at skælde så meget ud, som jeg gør i øjeblikket...
Venlig hilsen
Ditte