Afvænning af sut og bamse

3. april 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Afvænning af sut og bamse

Kære Helen

Vi har en skøn pige på 2 år og knap 2 mdr. Hun er en glad pige der er god til at lege selv, og der er altid gang i hende. Vores problem er dog at hun har en yndlings bamse og sut som hun er afhængig af herhjemme. I dagplejen har hun ikke bamsen men sover kun med sut og får den kun der, hvilket fungerer fint derhenne! Sut og bamse hører dog sammen herhjemme og hun plager fra hun kommer ind af døren om eftermiddagen til hun skal sove!

Hun har flere perioder uden sut og bamse herhjemme, men når hun er hjemme fra dagpleje i weekenden eller ferier eskalerer det og hun plager mere og mere! Hvis vi siger nej bryder ...

Annonce

... hun fuldstændig sammen! Vi prøver at aflede hende med at læse bøger gå på opdagelse mm. Men det holder kun i max fem min. Så plages der igen, og hun er meget vedvarende! Vi tror egentlig at bamsen er den vigtigste for hende, men det dur jo heller ikke at hun slæber rundt på den konstant, eller gør det?

Dagplejeren snakker om at det hæmmer hende i at udforske og lege andre lege end lege hvor bamsen er med! Det skal lige sies at vi tror bamsen er en form for terapi for vores datter da hun konstant skal nusse dens hårtot med pegefingeren. Har du nogle forslag til hvad vi kan gøre?

Med venlig hilsen
en lidt forvirret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.