Brev:
Afvænning af sut og bamse
3. april 2013
Alder:
2 år, 2 mdr.
Afvænning af sut og bamse
Kære Helen
Vi har en skøn pige på 2 år og knap 2 mdr. Hun er en glad pige der er god til at lege selv, og der er altid gang i hende. Vores problem er dog at hun har en yndlings bamse og sut som hun er afhængig af herhjemme. I dagplejen har hun ikke bamsen men sover kun med sut og får den kun der, hvilket fungerer fint derhenne! Sut og bamse hører dog sammen herhjemme og hun plager fra hun kommer ind af døren om eftermiddagen til hun skal sove!
Hun har flere perioder uden sut og bamse herhjemme, men når hun er hjemme fra dagpleje i weekenden eller ferier eskalerer det og hun plager mere og mere! Hvis vi siger nej bryder hun fuldstændig sammen! Vi prøver at aflede hende med at læse bøger gå på opdagelse mm. Men det holder kun i max fem min. Så plages der igen, og hun er meget vedvarende! Vi tror egentlig at bamsen er den vigtigste for hende, men det dur jo heller ikke at hun slæber rundt på den konstant, eller gør det?
Dagplejeren snakker om at det hæmmer hende i at udforske og lege andre lege end lege hvor bamsen er med! Det skal lige sies at vi tror bamsen er en form for terapi for vores datter da hun konstant skal nusse dens hårtot med pegefingeren. Har du nogle forslag til hvad vi kan gøre?
Med venlig hilsen
en lidt forvirret mor