Brev:
Bordskik og natmad
28. marts 2013
Alder:
23 mdr.
Bordskik og natmad
Hej Helen.
Olivia har nu haft en længere periode hvor hun ikke rigtig vil spise aftensmad. Eller det vil sige det vil hun gerne, men hun vil ikke sidde på sin stol og spise, men gå rundt samtidig. Vi prøver og prøver, men det ender i skrig og skrål og så for at få ro (og fordi Carolina synes det er synd for hende) så ender hun med at få sin vilje, hvilket jeg er rigtig træt af. Hun sidder måske 5 min. og siger så "tak for mad" og rejser sig. Men vi ved at hun ikke er mæt.
Vi har nu i et par dage valgt at fjerne hendes mad når hun selv rejser sig. Men har så nu indført en slags natmad. Dvs. lige inden hun kommer i seng får hun stor portion yoghurt (sukkerfri) fyldt godt med havregryn, så det mætter. Nogle aftner får hun 2, da hun siger "mere mad".
Er det fremgangsmåden i en periode eller har du en anden idé?
Hilsen Charlotte