Voldsomme anfald

27. marts 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Voldsomme anfald

Hej Helen

Tak for dit sidste svar mht hundehvalpen og det går nu meget bedre.
Vores datter er knap 3 år og som tidligere nævnt er glad, dejlig, fuld af energi, og meget dygtig sprogligt og motorisk.

Hun er særlig sensitiv som viser sig i form af: holder sig for ørene ved støvsugning, køkkenredskaber, har det meget svært med skift så som når jeg henter hende og hun skal hjem eller når hun laver noget og skal noget andet. Dagplejen har rådet os til ikke at benytte os af omplacering med hende.

På trods af det så en velfungerende pige men pyha nogle anfald.

Her til aften efter spisning, ville hun lege, men jeg holdte fast i at vi skulle have nattøj på. Først ville hun lige hente en bamse osv med en masse undskyldninger. Jeg er til sidst nød til at bære hende ud på badeværelset. Hun skriger og græder helt ulykkeligt. Vil ikke tage tøjet af og vi må ikke hjælpe hende. Vi prøver og snakke udenom, lege sjov, fortælle vi forstår hende, men intet hjælper. Så vil hun have sut, men kaster den væk når hun får den, så skal far men så duer han ikke alligevel, osv. Efter lang tid med gråd, nusser jeg hende og leger tøjet af hende og nattøj på, men pyha.

Forleden ...

Annonce

... ville hun ikke med ud fra bilen og jeg gav hende lov til at sidde der 5 min men til sidst måtte jeg rive hende ud og hun var meget sur og ked atte.
Kan vi gøre noget til at hjælpe de ture? Vi forsøger at fortælle hvad der skal ske lige om lidt, og at være forstående.

Ved putning vil hun ikke ligge sig ned, og efter læsning af bøger, kommer hun ud og vi må følge hende ind mange gange. Mener du vi griber det rigtig an med at følge hende stille ind igen?

Hendes far og jeg er forskellige ved at jeg er lidt mere konsekvens men han giver ofte efter for hende. Han starter med at sige til hende i sengen at vi læser 3 bøger også godnat, men efter de 3 bøger, vil hun læse flere og bliver sur og de ender med at læse 2 bøger mere. Far siger at hun skal have nattrøje af men giver efter for hende og hun har nattrøje på i dagpleje. Det skal siges at far er fantastisk og meget omsorgsfuld.

Jeg ved hun er i selvstændighedsfasen og det er skønt for dæleme også mange skønne øjeblikke men hvad skal vi gøre for ar hjælpe os alle bedre igennem? Vi vælger vores diskuioner med omhu, så hun også føler hun får lidt medbestemmelse.

Det blev langt. Håber at høre fra dig - rigtig god påske.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os