Spil og fjernsynskigning

19. marts 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Spil og fjernsynskigning

Hej Helen

Så er jeg her igen og skal lige høre din mening om noget ;)

Vores skønne dreng på 3,5 år er blevet meget optaget af at spille spil på "sin" iPhone (farens aflagte iPhone 3).

Han spiller især noget der hedder Angry Birds, som er et spil, hvor man med nogle fugle og en "slangebøsse" skal skyde nogle grise ned. Han er rigtig glad for at spille det og kan bruge rigtig meget tid på at sidde og hygge sig med det. Det er tit det første han spørger om, når han kommer hjem fra børnehave. Dog skal det siges, at han også er rigtig god til at lege, f.eks. med naboens datter, når hun er på besøg og vi synes ikke det er sådan at han ikke vil lege og kun spille spil på iPhonen, men han er rigtig glad for at spille og hellere på iPhonen end f.eks. "almindelige" vende/huskespil. Derudover spiller han ind imellem Cirkeline, Pixeline og andre børnespil - vi er meget obs på hvad det er han kigger på.

Jeg vil gerne høre dig ad, om du ved hvad man anbefaler i ...

Annonce

... den forbindelse.
Hvor meget "elektronisk spil" og fjernsynskigning kan en lille størrelse på 3,5 år kapere?

Og er det rigtigt det man siger med, at børn ikke skal se fjernsyn lige inden de skal sove og i så fald hvor længe inden sengetid drejer det sig om? Vi har nemlig haft et rigtig hyggeligt aftenritual med at vi efter aftensmad børster tænder og så sidder og hygger med et afsnit af noget børnetv, hvorefter vi går ind på hans værelse og læser godnathistorie, vi beder aftenbøn og synger godnatsang, men det med tv´et er vi gået væk fra igen, da min mand blev opmærksom på det med at man anbefaler at børn ikke ser tv inden de skal sove og vores dreng i en periode har haft en del mareridt, hvor vi tænkte, om det kunne hænge sammen med tv´et inden sengetid, selvom det for os ikke var noget uhyggeligt tv-kiggeri, så ved man jo ikke hvad det kan sætte gang i i sådan et lille hoved.

Det blev til noget af en smøre - jeg ser frem til at høre fra dig ;)

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder