Farsyg - også ved barn nummer to!

17. marts 2013

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Farsyg - også ved barn nummer to!

Hej Helen.

Jeg erindrer at have skrevet til dig før om dette emne med vores første barn.

Nu sidder jeg her så igen!! Vi har nu fået vores barn nummer to som bliver 2 år til juni. Og sikke en skøn alder, hvor sproget vælter frem!!

MEN nu er vi så havnet i den situation at han, som sin storebror OGSÅ, er begyndt at vise tegn på at være farsyg. Han spørger konstant efter far og bliver ked hvis han er hos far men skal over til mig. Når far kommer hjem kommer han far løbende i armene, men når jeg kommer ser han mig knap nok.

Hans storebror er stadig farsyg og jeg tænker da, at det også kan påvirke ham. For at give et eksempel så har far været hjemmefra siden igår og kom hjem her til eftermiddag hvor man så ser to drenge gå lige i bagdelen af deres far som de var ællinger der gik efter andemor, lige meget hvor han gik hen og hvad han gjorde var de der. Det sker ALDRIG når det er mig der har været hjemmefra.

Vi har snakket om det utallige gange og lavet aftaler for hvad vi skal og ikke skal ifht den store. Det har bare aldrig virket, og nu er jeg måske ved at indse at den store bare er rigtig glad for sin far uden at det har noget med mig at gøre. MEN jeg kan mærke at jeg har det så svært at den bette også begynder at vise tegn på ...

Annonce

... farsyg. Jeg har sagt lidt i sjov til min mand (men måske også i et råb om hjælp) at jeg går hjemmefra hvis den bette bliver ligesom den store. Jeg magter ikke SÅ mange afvisninger og konflikter en gang til og kan mærke tårerne presser sig på!

Vi er helt klar over at vi er forskellige i opdragelsen, jeg er den mere kontante og vil have at de gør som jeg beder dem om, og sætter grænser (kærligt) da jeg mener at det ruster dem til fremtiden og virkeligheden uden for vores 4 vægge. Hvor far ofte har taget rollen som legeonkel og har svært ved at sige nej, det har dog ændret sig lidt over årene. Og jeg har helt klart også ændret mig ifht at blive bedre til at lege med ungerne.

Vi prøver jo selvfølgelig at ignorere, at han vil have sin far til at gøre tingene når jeg nu er startet og jeg prøver at lave ting med drengene, som deres far ikke laver osv.

Så nu prøver jeg igen, hvad skal jeg dog gøre. Jeg overvejer om jeg skal trække mig ifht knus og kram, (jeg har altid gjort meget ud at kramme og fortælle hvor dejlige ungerne er og hvor højt vi elsker dem. Og jeg ved ikke om det er det de prøver at distancere sig fra?)

Puhh det blev langt. Jeg håber du kan fnde hoved og hale i det jeg har skrevet. Ser frem til at høre fra dig.

Venligst Catrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København