Brev:
Kaster sin mad ned til hunden
14. marts 2013
Alder:
12 mdr.
Kaster sin mad ned til hunden
Kære Helen,
Vores søn er 12 mdr.
Når han sidder i sin højstol, så kaster han ofte sin mad ned til vores hund, og kigger ned for at se til den. Vi har fra starten sagt "det må du ikke" - eller "nej" (i et ændret bestemt tonefald) - men, den sidste måned er det helt tydeligt at han gør det bevidst, og han kaster gerne igen lige efter vi har sagt "nej".
Vi oplever også at han kan finde på at "slå/nive" - og selvom vi igen gør det klart at det skal han ikke - så gør han det gerne igen. Vi sætter ham ned, og så begynder han ofte at græde...og så tager vi ham op.
Vi kan lukke hunden ind i et andet rum, men det syntes vi også er synd - hun ville bare stå og gø.
I den alder, hvor bevidste er de så mht hvad man må og ikke må - og hvad vil du anbefale at vi gør?
Kærlig hilsen,
Maria