Brev:
Indkøring i vuggestue
4. marts 2013
Alder:
14 mdr.
Indkøring i vuggestue
Hej Helen.
Nu er vores datter blevet 14 måneder og vi har nu boet i udlandet i 2 måneder.
Vores datter er startet i nursery og er RIGTIG ked af det. Vi har haft 6 indkøringsgange over 2 uger af en times varighed og i dag var så hendes første rigtige dag.
Hun skal kun være der mandag og onsdag til at starte med, da jeg stadig går hjemme og det er rigtig dyrt at få sit barn passet herovre.
Hun har grædt hver gang, jeg er gået fra hende i hele tidsrummet (Max 45 min). Hun vil kun sidde hos en af pædagogerne med sin sut og bamse. I dag har hun været der i 1.45t og grædt i ca 1.40t. Hun græder allerede når vi går ind og tager tøjet af. Hun vil op til mig og græder hjerteskrærrende når vi går ind på stuen. Hun kæmper imod når en af pædagogerne tager hende.
Det er bare så hårdt.
Jeg har tænkt at hun i starten kun skulle ha korte dage, da jeg har muligheden for at hente hende tidligt som i dag, men er det en god ide eller skal hun hellere ha en kold tyrker? Altså være der fra 9/9-30 til 14.30/15.
Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe hende lettere gennem "vuggestueopstarten"?
Kærlig hilsen
fra mor til en dejlig datter