Indkøring i vuggestue

4. marts 2013

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Indkøring i vuggestue

Hej Helen.

Nu er vores datter blevet 14 måneder og vi har nu boet i udlandet i 2 måneder.
Vores datter er startet i nursery og er RIGTIG ked af det. Vi har haft 6 indkøringsgange over 2 uger af en times varighed og i dag var så hendes første rigtige dag.
Hun skal kun være der mandag og onsdag til at starte med, da jeg stadig går hjemme og det er rigtig dyrt at få sit barn passet herovre.

Hun har grædt hver gang, jeg er gået fra hende i hele tidsrummet (Max 45 min). Hun vil kun sidde hos en af pædagogerne med sin sut og bamse. I dag har hun været der i 1.45t ...

Annonce

... og grædt i ca 1.40t. Hun græder allerede når vi går ind og tager tøjet af. Hun vil op til mig og græder hjerteskrærrende når vi går ind på stuen. Hun kæmper imod når en af pædagogerne tager hende.
Det er bare så hårdt.

Jeg har tænkt at hun i starten kun skulle ha korte dage, da jeg har muligheden for at hente hende tidligt som i dag, men er det en god ide eller skal hun hellere ha en kold tyrker? Altså være der fra 9/9-30 til 14.30/15.

Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe hende lettere gennem "vuggestueopstarten"?

Kærlig hilsen
fra mor til en dejlig datter

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.