Søskendejalousi og puttes af mor

4. marts 2013

Kategori:
Alder:
4 år, 11 mdr.

Søskendejalousi og puttes af mor

Hej Helen,

Tak for dit super gode svar, og mange af de ting du skriver vi skal gøre, er vi allerede rigtig godt i gang med :-). Vi fortæller hender MEGET tit hvor glade vi er for hende etc, og jeg tog ideen med at kigger på billeder af hende som lille til mig, og det synes hun var rigtig hyggelig. Vi har aftalt at finde nogle flere billeder af hende frem på computeren :-).

Men lige et tillægs spørgsmål. I denne tid hvor hun bare SLET ikke vil mig, har vi et problem omkring putningen....

Inden lillebror kom til puttede jeg hende altid og det var super hyggeligt. Så kom han og vi skiftedes til at putte hende. Far en dag og mor en dag. Er gået super godt, men nu vil hun IKKE puttes af mig mere. Vi har prøvet at holde fast i at når vi har aftalt at det er mig der putter så er det mig. Men ...

Annonce

... hun er bund ulykkelig, græder, skriger kalder på far og er bare rigtig ked af det. Normalt tager det ca 20 min at putte hende inkl læsning af 2 bøger, og er en rigtig hyggetid, men de sidste 2 gange hvor jeg har skullet putte hende har det taget over en timer med gråd. Jeg bliver ikke sur på hende på noget tidspunkt og prøver også at lege med hende for at aflede hende, og det går fint i minutterne det står på, men så starter hun forfra..... Jeg synes at det er synd for hende at hun er så ulykkelig, og det ender jo næsten med at hun falder i søvn grædende og ikke har fået læst bøger fordi hun nægter det :-(.

Jeg tænker om vi et stykke tid bare skal lade far putte hende så vi slet ikke starter konflikterne, og at jeg så i det daglige prøver at komme tæt på hende igen ?.

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene