Brev:
Søskendejalousi og puttes af mor
4. marts 2013
Alder:
4 år, 11 mdr.
Søskendejalousi og puttes af mor
Hej Helen,
Tak for dit super gode svar, og mange af de ting du skriver vi skal gøre, er vi allerede rigtig godt i gang med :-). Vi fortæller hender MEGET tit hvor glade vi er for hende etc, og jeg tog ideen med at kigger på billeder af hende som lille til mig, og det synes hun var rigtig hyggelig. Vi har aftalt at finde nogle flere billeder af hende frem på computeren :-).
Men lige et tillægs spørgsmål. I denne tid hvor hun bare SLET ikke vil mig, har vi et problem omkring putningen....
Inden lillebror kom til puttede jeg hende altid og det var super hyggeligt. Så kom han og vi skiftedes til at putte hende. Far en dag og mor en dag. Er gået super godt, men nu vil hun IKKE puttes af mig mere. Vi har prøvet at holde fast i at når vi har aftalt at det er mig der putter så er det mig. Men hun er bund ulykkelig, græder, skriger kalder på far og er bare rigtig ked af det. Normalt tager det ca 20 min at putte hende inkl læsning af 2 bøger, og er en rigtig hyggetid, men de sidste 2 gange hvor jeg har skullet putte hende har det taget over en timer med gråd. Jeg bliver ikke sur på hende på noget tidspunkt og prøver også at lege med hende for at aflede hende, og det går fint i minutterne det står på, men så starter hun forfra..... Jeg synes at det er synd for hende at hun er så ulykkelig, og det ender jo næsten med at hun falder i søvn grædende og ikke har fået læst bøger fordi hun nægter det :-(.
Jeg tænker om vi et stykke tid bare skal lade far putte hende så vi slet ikke starter konflikterne, og at jeg så i det daglige prøver at komme tæt på hende igen ?.
Med venlig hilsen
Rikke