Brev:
Trodsalderen - 2 år, 4 mdr.
28. februar 2013
Alder:
2 år, 4 mdr.
Trodsalderen - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen
Så er det tid til hjælp igen:)
Vi har en dejlig dreng på 2 og 4 mdr. som vi tror er i trods alderen, vi bliver faktisk helt i tvivl om det er normalt nogen gange med hans opførelse. Hvis vi feks. sidder og læser i en bog og jeg fortælle ham at nu er det sovetid kan han blive rigtig vred og græde samt kaste sig rundt i sengen, fordi han vil læse mere. Han bliver også rigtig vred, hvis vi feks. slukker for hans tegnefilm, hvis vi feks. skal spise, så skriger han og kaster sig i gulvet. Der går så 5- 10 min før han falder ned og sætter sig ved bordet og spiser. Og så er det som om det er glemt. Hvis han feks. vil have et stykke brød 30 min inden aftenmad og vi siger nej bliver han igen vred. Vi har nogen gange bedt ham gå på sit værelse til han er faldet ned og det hjælper i perioder. Han kan også finde på at nive og bide især hvis han ikke lige kan udtrykke sig.
Vores søn er ellers en glad deng med krudt bag i. Han trives i dagplejen og sætter stor pris på at komme der og lege med de andre børn. Vores dagplejemor siger at han trives hos hende, han kan dog engang imellem råbe lidt, hvis han feks. er meget ivrig efter at fortælle noget han har oplevet. Det ser vi ikke som det helt store problem. Han har også bidt en ældre pige to gange fordi hun skubber og tager det legetøj han netop leger med. Han er rigtig god til at tale og siger mange sætninger som feks. jeg har tøj på. Jeg vil gå med skottie. Jeg mere mælk. Jeg har ondt i maven osv. han fortæller mange historier.
Vi synes også han virker meget træt trods han er god til at sove. Sover fra kl . 20- 07 ca og igen 12- 15 ca. Han er god til at spise og klarer ofte 3 hele rugbrød til frokost.
Vi ved bare ikke helt hvordan vi takler de vredsudbrud, vi har dog fundet ud af at det er vigtig at lytte til ham og mødes ellers bliver situationen bare endnu mere træls.
Håber du har et godt råd.
Hilsen Anne Mette