Brev:
Sport
25. februar 2013
Alder:
6 år
Sport
Hej Helen!
Vores dreng på 6 år har nu gået til fodbold et par sæsoner. Han er ok glad for. Ikke sådan at han glæder sig til at skulle afsted, men heller ikke sådan, at han er træt af det. Nu starter en ny udendørs sæson, og vi har derfor snakket om, om der er noget andet han hellere vil gå til, men det er der ikke. Vi er kommet med forskellige forslag osv... men han vil uden tvivl helst til fodbold (måske fordi det er det kendte...).
Han cykler dagligt til og fra skole, legeaftaler osv, men ellers er det begrænset hvad han får af motion udover de to gange om ugen han spiller fodbold og de to ugentlige idrætstimer der er i skolen. Kan han selv vælge, er han mere til stille, indendørs aktiviteter som spil alm. og computer, forboldkort, lego osv... Jeg er slet ikke i tvivl om, at han ville vælge fodbolden fra, hvis vi ikke krævede af ham, at han i stedet skulle gå til en anden sportsgren. Er det for meget at forlange, at han skal gå til sport? Jeg ville jo helst have, at han elskede at komme afsted, men mener alligevel, det er vigtigt at få sig rørt...
Hvad tænker du?