Sport

25. februar 2013

Kategori:
Alder:
6 år

Sport

Hej Helen!

Vores dreng på 6 år har nu gået til fodbold et par sæsoner. Han er ok glad for. Ikke sådan at han glæder sig til at skulle afsted, men heller ikke sådan, at han er træt af det. Nu starter en ny udendørs sæson, og vi har derfor snakket om, om der er noget andet han hellere vil gå til, men det er der ikke. Vi er kommet med forskellige forslag osv... men han vil uden tvivl helst til fodbold (måske fordi det er det kendte...).

Han cykler dagligt til og fra skole, legeaftaler osv, men ellers er det begrænset hvad han får af ...

Annonce

... motion udover de to gange om ugen han spiller fodbold og de to ugentlige idrætstimer der er i skolen. Kan han selv vælge, er han mere til stille, indendørs aktiviteter som spil alm. og computer, forboldkort, lego osv... Jeg er slet ikke i tvivl om, at han ville vælge fodbolden fra, hvis vi ikke krævede af ham, at han i stedet skulle gå til en anden sportsgren. Er det for meget at forlange, at han skal gå til sport? Jeg ville jo helst have, at han elskede at komme afsted, men mener alligevel, det er vigtigt at få sig rørt...

Hvad tænker du?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

18. juli 2023 | Opdragelse | 5 år, 10 mdr.

SFO/skolestart - ked af at være væk fra mor

Kære Helen Jeg er i syv sind og har brug for et godt råd og gerne nogle...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig