Brev:
Stærk tilknytning til mor
24. februar 2013
Alder:
23 mdr.
Stærk tilknytning til mor
Hej Helen
Mange tak for svar på dit sidste brev, det var virkelig brugbart. Vi har valgt at lade F. fortsætte i vuggestuen, og deres fokus på situationen har bidraget til, at hun er blevet mere tryg ved at være der. Hun har fortsat sine yndlings-pædagoger og medhjælpere, hvilket bare er så fint :)
Men til kernen.. F. (23 mdr.) er MEGET glad for mor, og har en stærk tilknytning til mig :) Det synes jeg er utrolig dejligt, men i situationer også udfordrende. Udfordrende fordi jeg ikke rigtig kan tage nogen steder efter jeg har lagt hende i seng, er det hendes far, der kommer op til hende, hvis hun skulle vågne i løbet af aftenen, bliver hun rasende og vil ikke sove igen. De gange jeg har være ude har hun været så vedholdende, på trods af hendes fars vedholdenhed, at hun har siddet nede i stuen og ventet på at jeg er kommet hjem omkring midnat. (Han har efter nogen tid taget hende med nedenunder for ikke at stå med to vågne børn).
Jeg har egentlig tænkt at "Jamen det går jo over en dag, så mit behov for at komme ud kan sagtens vente". Det kunne dog være rart at have friheden til at kunne gå ud og ligeledes synes min mand også at det kunne være rart at lykkes med at kunne være der for hende.
Indtil nu er det kun mig, der kan putte hende, og vi har ikke 'taget kampen' og ladet far putte. Hun og jeg har et fast putteritual, som er dejligt trygt for hende og hun elsker at komme i seng. Hun bliver både puttet i og sover natten igennem i vores seng. Jeg har ikke haft (og har i og for sig) ikke noget problem med det, men nu er hun ved at være så stor og skal til at have en juniorseng på sit eget værelse. Vi holder fast i putteritualet, men flytter det ind på hendes eget værelse i hendes egen nye seng. Min tanke er at jeg tager en madras med ind på hendes værelse, så hun bliver derinde om natten - i starten med mig ved siden af, hvis det skulle blive nødvendigt. Lyder det ikke som en ok løsning?
Kan jeg mon være med til at fastholde hende i denne mor-afhængige rolle?
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Bedste hilsner
S