Stærk tilknytning til mor

24. februar 2013

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Stærk tilknytning til mor

Hej Helen

Mange tak for svar på dit sidste brev, det var virkelig brugbart. Vi har valgt at lade F. fortsætte i vuggestuen, og deres fokus på situationen har bidraget til, at hun er blevet mere tryg ved at være der. Hun har fortsat sine yndlings-pædagoger og medhjælpere, hvilket bare er så fint :)

Men til kernen.. F. (23 mdr.) er MEGET glad for mor, og har en stærk tilknytning til mig :) Det synes jeg er utrolig dejligt, men i situationer også udfordrende. Udfordrende fordi jeg ikke rigtig kan tage nogen steder efter jeg har lagt hende i seng, er det hendes far, der kommer op til hende, hvis hun skulle vågne i løbet af aftenen, bliver hun rasende og vil ikke sove igen. De gange jeg har være ude har hun været så vedholdende, på trods af hendes fars vedholdenhed, at hun har siddet nede i stuen og ventet på at jeg er kommet hjem omkring midnat. (Han har efter nogen tid taget hende med nedenunder for ikke at stå med to vågne børn).

Jeg har egentlig tænkt at "Jamen det går jo over en dag, så mit behov for at ...

Annonce

... komme ud kan sagtens vente". Det kunne dog være rart at have friheden til at kunne gå ud og ligeledes synes min mand også at det kunne være rart at lykkes med at kunne være der for hende.

Indtil nu er det kun mig, der kan putte hende, og vi har ikke 'taget kampen' og ladet far putte. Hun og jeg har et fast putteritual, som er dejligt trygt for hende og hun elsker at komme i seng. Hun bliver både puttet i og sover natten igennem i vores seng. Jeg har ikke haft (og har i og for sig) ikke noget problem med det, men nu er hun ved at være så stor og skal til at have en juniorseng på sit eget værelse. Vi holder fast i putteritualet, men flytter det ind på hendes eget værelse i hendes egen nye seng. Min tanke er at jeg tager en madras med ind på hendes værelse, så hun bliver derinde om natten - i starten med mig ved siden af, hvis det skulle blive nødvendigt. Lyder det ikke som en ok løsning?

Kan jeg mon være med til at fastholde hende i denne mor-afhængige rolle?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Bedste hilsner

S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!