Storesøster skubber lillesøster

18. februar 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Storesøster skubber lillesøster

Kære Helen

Vi har fået et problem med at storesøster skubber lillesøster, og vi kan ikke rigtig finde ud af hvordan vi skal tackle det.

Overordnet set synes vi det går så fint med de to søstre. Storesøster er 2 år og 3 mdr og lillesøster er 1 år og 2 mdr. Jeg er hjemmegående og de er jo derfor nærmest sammen hele tiden. Bortset fra at lillesøster ofte sover en god lang middagslur, hvor jeg så har ekstra tid til storesøster, som er begyndt at springe middagsluren over. Vi er næsten ude hver dag i legestuer eller til legeaftaler og det er aldrig når vi er ude hun skubber. Det er kun hjemme hos os selv.

Jeg synes ikke vi har oplevet meget jalousi mellem de to. Storesøster tager det virkelig ...

Annonce

... så pænt, at der er kommet en til, og de har virkelig meget glæde af hinanden.

Men, altså, spørgsmålet er jo så hvordan vi skal forklare storesøster, at det ikke er ok, at hun skubber. Vi siger til hende med det samme, at det må hun ikke og at lillesøster bliver rigtig ked af det (hvilket hun jo også godt kan se, fordi lillesøster skriger rigtig højt når hun gør det). Vi prøver at sige det alvorligt til hende uden at blive vrede. Hun reagerer ved at kigge lidt væk og ligesom prøve at gå igang med noget andet. Så hun virker egentlig som om hun har det dårligt med det, men hun kan bare finde på at gøre det igen kort tid efter.....

Har du mon et råd til os?

Kærlig hilsen
mor til to søde piger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin