Brev:
At forlade denne jord
12. februar 2013
Alder:
3 år, 1 mdr.
At forlade denne jord
Hej Helen
Jeg har tænkt over hvornår det er et godt tidspunkt at snakke om døden med sine børn?
Jeg tror jeg var omkring 4-5 år da det gik op for mig at vi skulle herfra, og jeg blev nærmest deprimeret, kan jeg huske. Ligesom jeg gjorde da det gik op for mig, at der var krig osv.
Så jeg tænker det er bedre at tage snakken, lidt før?
Min søn på tre, ved nogenlunde hvad det vil sige at træde på en edderkop, så den dør, eller bliver slået ihjel, som han siger. Og han har også lært i børnehaven, at man fx kan lege at man kan slå hinanden i hjel med sværdet. Men uden rigtig at vide, hvad det betyder.
Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Pia