Brev:
Råd til at undgå mobning
12. februar 2013
Alder:
3 år, 1 mdr.
Råd til at undgå mobning
Hej Helen
Du har for nylig skrevet et nyhedsbrev omkring mobning, men jeg savner nogle konkrete råd til hvordan man reelt undgår det.
Jeg har en dreng på 3 år. Herhjemme kalder vi ham nogle gange en bandit, prutfis mv. Og det kan vi godt se nu, kan være rigtig uhensigtsmæssigt. Han tager nemlig ordene med i børnehave, og sammen med alle de andre børns ord, bliver det meget hurtigt noget der ligner mobning, selvom intentionen var en anden. De fleste børn vil ikke kaldes for andet end deres navn, selvfølgelig.
Nu er vores søn ikke den eneste, og henne i børnehaven har de haft en lille snak om "at tale pænt, og ikke kalde hinanden alt muligt".
Jeg synes det er rigtig svært at komme til livs. Har du nogle konkrete bud?
Med venlig hilsen