Vred når det er far

6. februar 2013

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Vred når det er far

Hej Helen

Jeg har en dreng på 20 mdr, Villads, som er glad og trives generelt med livet.

Min mand og jeg har været gode til at skiftes til at tage nætterne, og de praktiske ting der nu er.
Villads er begyndt at protesterere meget når det er hans far, der skal skifte, give ham sutten om natten, tage tøj af, jakke på, ja ... de dagligdags små nødvendige ting der skal til. For mig er det værst om natten, han bliver rigtig ked af det og det tager lang tid at få ro. De andre konflikter kan jeg til nød forstå, og der skal de have lov til at tage deres kampe og finde deres pladser. Når det så er mig der tager ham om natten, så er der intet problem, jeg kan overtage ham og han tier stille med det samme, som om at vi sætter en prop i, og han falder til ro.

Jeg vil til det ...

Annonce

... sige at min mand og jeg er forskellige i forhold til hvordan vi håndtere Villads på. Jeg er nok det mere klar i mælet hvad jeg forventer af Villads, hvor min mand er mere blød og kan væve lidt i beslutningerne. Jeg har et barn fra et tidligere forhold dette er min mands den første.

Jeg indrømmer det går mig på. Jeg mener ellers at de må tage de kampe med hinanden der skal til, og har ladet dem gøre det, men dette er svært, i og med at jeg kan klare det lynhurtigt - og jeg måske også kan se at det bunder lidt i at Villads ikke er helt sikker på hvad hans far vil i disse spidse situationer, og hans far heller ikke lige kan finde metoden der virker.
Jeg er i tvivl om jeg bare skal tage de situationer der spidser til, eller lade min mand køre det igennem.

Bedste hilsner
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne