Brev:
Vred når det er far
6. februar 2013
Alder:
20 mdr.
Vred når det er far
Hej Helen
Jeg har en dreng på 20 mdr, Villads, som er glad og trives generelt med livet.
Min mand og jeg har været gode til at skiftes til at tage nætterne, og de praktiske ting der nu er.
Villads er begyndt at protesterere meget når det er hans far, der skal skifte, give ham sutten om natten, tage tøj af, jakke på, ja ... de dagligdags små nødvendige ting der skal til. For mig er det værst om natten, han bliver rigtig ked af det og det tager lang tid at få ro. De andre konflikter kan jeg til nød forstå, og der skal de have lov til at tage deres kampe og finde deres pladser. Når det så er mig der tager ham om natten, så er der intet problem, jeg kan overtage ham og han tier stille med det samme, som om at vi sætter en prop i, og han falder til ro.
Jeg vil til det sige at min mand og jeg er forskellige i forhold til hvordan vi håndtere Villads på. Jeg er nok det mere klar i mælet hvad jeg forventer af Villads, hvor min mand er mere blød og kan væve lidt i beslutningerne. Jeg har et barn fra et tidligere forhold dette er min mands den første.
Jeg indrømmer det går mig på. Jeg mener ellers at de må tage de kampe med hinanden der skal til, og har ladet dem gøre det, men dette er svært, i og med at jeg kan klare det lynhurtigt - og jeg måske også kan se at det bunder lidt i at Villads ikke er helt sikker på hvad hans far vil i disse spidse situationer, og hans far heller ikke lige kan finde metoden der virker.
Jeg er i tvivl om jeg bare skal tage de situationer der spidser til, eller lade min mand køre det igennem.
Bedste hilsner
Anne