Brev:
Bandeord
5. februar 2013
Alder:
3 år, 2 mdr.
Bandeord
Kære Helen,
Min store dreng på 3 år har en træls vane med at sige bandeord, eller det vil sige at det faktisk kun er et udtryk han bruger (din dumme lortefuck), men det er til gengæld hele tiden. Det er ofte, når han er frustreret, at han siger det, men han er begyndt også at sige det for sjov og som en del af leg.
Min mand og jeg er trætte af at høre på det, for vi synes at det fylder meget i de konflikter vi har med S, men er i tvivl om hvordan vi skal stoppe det. Vi har prøvet lidt forskellige muligheder uden det store held. F.eks. at bede ham holde op, fortælle ham at vi bliver kede af at blive kaldt det, "give ham lov til" at sige det alt det han orker inde på sit værelse, gå væk fra ham når han siger det, og ignorere det.
Når han er frustreret, prøver vi at finde årsagen, men det er ikke altid han vil sige det (med mindre at det er åbenlyst), han siger bare "din dumme lortefuck" på repeat.
Har du nogle gode ideer til, hvordan vi kommer det grimme sprog til livs? Der er ingen tvivl om, at det er i børnehaven at han lærer det, for vi taler ikke sådan til hinanden herhjemme.
Mange hilsner
Mette