Bandeord

5. februar 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Bandeord

Kære Helen,

Min store dreng på 3 år har en træls vane med at sige bandeord, eller det vil sige at det faktisk kun er et udtryk han bruger (din dumme lortefuck), men det er til gengæld hele tiden. Det er ofte, når han er frustreret, at han siger det, men han er begyndt også at sige det for sjov og som en del af leg.

Min mand og jeg er trætte af at høre på det, for vi synes at det fylder meget i de konflikter vi har med S, men er i tvivl om hvordan vi skal stoppe det. Vi har prøvet lidt forskellige muligheder uden det store held. F.eks. at bede ham holde ...

Annonce

... op, fortælle ham at vi bliver kede af at blive kaldt det, "give ham lov til" at sige det alt det han orker inde på sit værelse, gå væk fra ham når han siger det, og ignorere det.

Når han er frustreret, prøver vi at finde årsagen, men det er ikke altid han vil sige det (med mindre at det er åbenlyst), han siger bare "din dumme lortefuck" på repeat.
Har du nogle gode ideer til, hvordan vi kommer det grimme sprog til livs? Der er ingen tvivl om, at det er i børnehaven at han lærer det, for vi taler ikke sådan til hinanden herhjemme.

Mange hilsner
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

31. december 2023 | Sovevaner | 3 år, 1 mdr.

Sove arrangement - fortsættelse af sidste brev

Kære Helen. Tak for dit input til mit sidste brev. Det meste af det du...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder