Valg af tøj

30. januar 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Valg af tøj

Hej igen!

Min datter har som tidligere beskrevet altid været en meget selvstændig/stædig lille pige. Hun er nu begyndt at have en mening om hvilket tøj hun gerne vil have på om morgenen. Lige pt. er det kun kjoler der hitter!.

Jeg finder tøj frem om aftenen til næste dag. Den seneste tid har det været en kjole og et par strømpebukser.
Hun er nu begyndt med ikke at ville have det på, som jeg har lagt frem.
Hver eneste morgen er der et eller andet galt med kjolen, eller strømpebukserne!
Enten kradser det, driller, er for lille, er for stor osv. Jeg er ret sikker på at det er en del af hendes ...

Annonce

... udvikling/selvstændighedsfasen, og at hun gerne selv vil bestemme;0).

Mit spørgsmål er så følgende:
Skal vi holde fast i at hun skal tage det tøj på der er fundet frem? Eller skal vi ex. finde to sæt frem så hun selv vælger det ene?

Min mand og jeg er ikke enige om det og søger derfor et svar hos dig.
Hvis vi vælger at holde fast i at hun skal tage det på som er fundet frem (hvis der kun er én valgmulighed), er jeg sikker på at vi skal have en "kamp" med hende om det, og vil skulle "tvinge" hende i tøjet til sidst, hvilket jeg ikke er tilhænger af.

Ser frem til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.