Brev:
Valg af tøj
30. januar 2013
Alder:
3 år, 2 mdr.
Valg af tøj
Hej igen!
Min datter har som tidligere beskrevet altid været en meget selvstændig/stædig lille pige. Hun er nu begyndt at have en mening om hvilket tøj hun gerne vil have på om morgenen. Lige pt. er det kun kjoler der hitter!.
Jeg finder tøj frem om aftenen til næste dag. Den seneste tid har det været en kjole og et par strømpebukser.
Hun er nu begyndt med ikke at ville have det på, som jeg har lagt frem.
Hver eneste morgen er der et eller andet galt med kjolen, eller strømpebukserne!
Enten kradser det, driller, er for lille, er for stor osv. Jeg er ret sikker på at det er en del af hendes udvikling/selvstændighedsfasen, og at hun gerne selv vil bestemme;0).
Mit spørgsmål er så følgende:
Skal vi holde fast i at hun skal tage det tøj på der er fundet frem? Eller skal vi ex. finde to sæt frem så hun selv vælger det ene?
Min mand og jeg er ikke enige om det og søger derfor et svar hos dig.
Hvis vi vælger at holde fast i at hun skal tage det på som er fundet frem (hvis der kun er én valgmulighed), er jeg sikker på at vi skal have en "kamp" med hende om det, og vil skulle "tvinge" hende i tøjet til sidst, hvilket jeg ikke er tilhænger af.
Ser frem til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
en mor